Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ARTUT, Kazım (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık
YAVUZER, Haluk (1995). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi
KILIÇKAN, Hüseyin , Hayrettin Okullarda Resim, Fil yayınları
ABACI, Oya ,Görsel Sanat Eğitimi Morpa Kültür Yayınları
Dr. Müntaz Işıngör, Prof. Dr. Erol Eti , Prof. Dr. Mustafa Aslıer, Resim I MEGSB Devlet kitapları
ODABAŞI. Hatice Aslan, Grafikte Temel Tasarım. Yorum Sanat Yayınları
ERSOY, Ayla, Sanat Kavramlarına Giriş Beta Eğit. Yay.
BALLİNGER, Harry R. (1968). Painting Sea and Shore. Watson-Guptill Publications.
CERVER, Francisco Asensio (2003). Çizim Teknikleri. Literatür.
CERVER, Francisco Asensio (2003). Yeni Başlayanlar İçin Suluboya. Literatür.
COMAMALA, Juan T. (1993). Guvaş Resim Tekniği. İnkılap Kitabevi.
ÇAĞLARCA, Sadettin (1993). Renk ve Armoni Kuralları. İnkılap Kitabevi Yayın.
ERDEN, Münire, AKMAN, Yasemin (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi.
EYÜBOĞLU, Bedri Rahmi (1986). Resme Başlarken. Bilgi Yayınevi.
GOLLWİTZER, Gerhard (1970). Express Yourself İn Drawing. Sterling Publishing İnc.
GÖKAYDIN, Nevide (2002). Temel Sanat Eğtimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
KAMPMANN, Lothar (1969). Creating With Colored İnk. Van Nostrand Reinhold Company.
KEHNEMUYİ, Zerrin (2000). Çocuğun Görsel Sanat Eğitimi. Yapı Kredi Yayınları.
KIRIŞOĞLU, Olcay Tekin (2002). Sanatta Eğitim-Görmek Öğrenmek Yaratmak. Pegem Yayıncılık.
PARRAMON, Jose m. (2000). Baş ve Portre Çizme Sanatı. Remzi Kitabevi.
SAN, İnci (2000). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınevi.
.
Dersin İçeriği
Sanat, sanatın ortaya çıkış kaynağı ve teorilerini, sanatçı, sanat eserini, sanatın türlerini tanıması. Sanatın ilkelerini ve elemanlarını bilmesi ve uygulamalarda kullanabilmesi . Bir sanat eserini inceleme yöntemlerini ve konu hakkında yorum yapması. Çocuk resminin gelişim aşamalarını, çizgilerinin yorumu , resimlerinin özelliklerini bilmesi. Tasarımlarında, çizgi ve çizgi çeşitlerini , değerlerini bilmesi ve bunları değişik malzemeler kullanarak uygulayabilme. Perspektif ve türlerini bilmesi. Çeşitli nesneleri etüt ederek deseni kavrama, açık – koyu , ışık – gölge , lavi, tekniklerini uygulayabilme. Renk bilgisi, tek rengin değerleri , ana ,ara, zıt renkler armonisi , renkli uygulama teknikleri ( suluboya, pastel boya, akrilik boya, parmak boya ) bilgisi. Sanatsal baskı ve teknikleri , basit baskı teknikleri ve uygulaması. Kağit işleri; kolaj tekniği, keserek katlayarak, oyarak uygulama. Yoğurma maddeleri ve çeşitli artık materyallerle üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları uygulama.
Dersin Amacı
İlkokul dönemindeki çocuğa rehber olacağı düşünülen aday öğretmenin estetik beğeni düzeyinin geliştirilebilmesi, çocuğun yaratıcılığını geliştirecek yöntem ve teknik bilgiler edinmesini; ilköğretim dönemi çocuğunun bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor becerilerini gözlemleme ve geliştirme becerisini kazanabilmelerini sağlamaktır.
Görsel sanatlar eğitiminde; sanat , sanatın ortaya çıkış kaynağı ve teorileri, sanatçı, sanat eseri, sanatın türlerini bilme, plasttik sanatların ilke ve elemanlarını bilme, sanat eserini inceleyebilme çocuk resminin gelişim aşamaları , çocuk resminde çizgilerin yorumunu ve özelliklerini bilme, plastik sanatların görsel etki elemanlarını iki, üç boyutlu tasarımlarda uygulayabilme ve yaratıcılıklarını geliştirebilmeyi amaçlar.