Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akpınar, M. ve Bilgili, A. S. (2018). Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Öğretim Programı, Kazanım, Beceri ve Kavram İlişkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 855-882.
2.Bayır, Ö.G. (2018). 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazanımlara Ulaşmada Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi, 8(2), 209-232.
3.Çeliktaş, G. B. (2019). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Tokat Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
4.Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara:
Doğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (2), 77-96.
5.Kaymakcı, S. (2015). Öğretmen Görüşleri Işığında 1998 ve 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Değişimi Anlamak. Eğitim ve Bilim, 40(181), 293-309.
6.Keskin, Y. (2019). Sosyal Bilgiler Programı Tarihi ve Güncel Gelişmeler. T. Çelikkaya, Demirbaş, Ç.Ö., Yıldırım, T. ve Yakar, H. (Ed.). Yeni program ve ders içeriklerine göre sosyal bilgiler öğretimi-I içinde (s.1-44). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
7.Köksal, H. (2019). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. R. Turan ve T. Yıldırım (Ed.). Sosyal Bilgilerin Temelleri içinde (s.39-66). Ankara: Anı Yayıncılık.
8.Yılar, M.B., & Tomal, N. (2018). Sosyal bilgiler dersi ve yenilenen ders öğretim programı. A. Uzunöz ve V. Aktepe (Ed.). Özel öğretim yöntemleri-cilt-2 içinde (s. 1-42). Ankara: Pegem Akademi.
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının incelenmesi, güncel programın temel özellikleri ve güncel program üzerinden bazı uygulama örnekleri.