Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yay., Ankara, 2002 .
2. Mustafa Cemiloğlu, İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Aktüel Yay., 2004.
3. Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009.
Dersin İçeriği
Dinlemenin tanımı, önemi; dinleme öğretiminin amaçları<br />Dil becerileri ve beyin, beyin, beyin yapısı ve bölümlerinin fonksiyonları<br /><br />Bellek, bellek türleri, kodlama süreçleri, belleğin bölümleri, anlama dinleme, izleme, okuma<br />Dinleme becerileri, dinleme nedir? dinleme-işitme, dinlemenin diğer dil becerileriyle ilişkisi, günlük hayatta dinlemenin önemi
Etkili dinleme ve dinleme becerisinin geliştirilmesi dinleme durumları dinlemeyi güçleştiren etmenler
Dersin Amacı
Anlama becerisi olarak dinlemenin önemini ve dinleme sürecinin aşamalarını kavratmak; dinleme türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; dinleme öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden dinleme yoluyla dinleme becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.