Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Mehmet Aydın Prof. Dr. Yavuz Bayram Doç. Dr. Cafer Özdemir Dr. Öğr. Üyesi İrem Bayraktar Dr. Öğr. Üyesi Mediha Mangır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dönem planı hazırlama
2 Öğretmenin dersi nasıl işlediğini gözlem formuyla gözleme
3 Öğretmenin dersi nasıl işlediğini gözlem formuyla gözleme
4 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
5 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
6 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
7 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
8 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
9 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
10 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
11 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
12 Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama
13 Yapılan çalışmaların uygulama okulunda değerlendirilmesi
14 Öğretmenlik uygulama çalışmalarının üniversitede değerlendirilmesi