Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Nevzat Bakır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DLL 5 Lernmaterialien und Medien

Dersin İçeriği

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım; dil-anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Dersin Amacı

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım; dil-anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 sich kennenlernen Kursvortslleung Was sind Lernmaterialien und Medien?
2 Bestandteile von Lehrwerken und ihre Funktionen Der innere Aufbau eines Lehrwerks
3 Das Sprachniveau eines Lehrwerks Zielgruppen von Lehrwerken Zusatzmaterialien
4 Zuatzmaterialien zur Grammmatik Zusatzmaterialien zur Aussprache Lernmaterialien adaptieren
5 Unterschiedliche Arten von Texten Landeskundliche Texte finden und auswählen
6 Das Verstehen von Texten Lesen in der Fremdsprache
7 Künstliche Intelligenz und Strategien für das Lesen, Hören und Hör-Sehen Lese-, Hör- und Hör-Sehstile Aufgaben zur Förderung des Lese-, Hör- und Hör-Sehverstehens Landeskundliche Texte didaktisieren
8 Künstliche Intelligenz in Soziale Medien im Unterricht Wikis
9 Arasınav
10 Podcats Hinweise zum Umgang mit sozialen medien im Unterricht Sprachenlernen im Blended-Learning-Modus
11 das eigene Lehrwerk aus der Sicht der Lernenden authentische Texte auf den Niveaustufen A1 oder A2 Lehrwerke für bestimmte Zielgruppen Soziale Medien nutzen Blended-Learning-szenarien planen, durchführen und analysieren
12 Vortrag der Praxiserkundigungsprojekte
13 Vortrag der Praxiserkundigungsprojekte
14 Vortrag der Praxiserkundigungsprojekte
15 Vortrag der Praxiserkundigungsprojekte