Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Rüveyda Hicran Çebi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bachman, L. F. & Palmer, A. S. (1996). Language Testing in Practice. Öner, N. (2006). Dil Testlerinin Hazırlanması ve Uygulanması. Almanca öğretiminde kullanılan örnek sınavlar (Goethe-Zertifikat, TestDaF vs.).

Dersin İçeriği

Almanca öğretiminde ölçme ve değerlendirme kavramları, dil becerilerine yönelik test türleri (okuma, yazma, dinleme, konuşma), test maddesi hazırlama, madde analizi, açık uçlu ve çoktan seçmeli soru yazımı, sınavın geçerlik ve güvenirliği, sınav yönergeleri hazırlama, değerlendirme kriterleri ve puanlama.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Almanca dil öğretiminde sınav hazırlama sürecini teorik ve uygulamalı boyutlarıyla ele alarak öğrencilerin geçerli, güvenilir ve ölçme amacıyla uyumlu sınavlar hazırlayabilme becerilerini geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Almanca öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri
2 Dil becerilerine göre sınav türleri
3 Okuma becerisi ölçme yöntemleri
4 Dinleme becerisi ölçme yöntemleri
5 Yazma becerisi için sınav hazırlama
6 Konuşma becerisi için sınav hazırlama
7 Çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yazma
8 Sınav yönergeleri ve uygulama süreci
9 Ara sınav
10 Madde analizi ve test düzenleme
11 Değerlendirme ve puanlama kriterleri
12 Dijital sınav araçları ve platformları
13 Öğrenci sunumları: örnek sınav tasarımı
14 Öğrenci sunumları: örnek sınav tasarımı
15 Öğrenci sunumları: örnek sınav tasarımı