Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Dilek Büyükahıska Dr. Öğr. Üyesi Müfit ŞENEL *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları, MEB ders kitapları

Dersin İçeriği

İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örneğin.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.

Dersin Amacı

İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğretim hedeflerini belirlemek için ihtiyaç analizi
2 Ders içeriği oluşturmanın ilkeleri
3 Ders içeriği oluşturmanın teorik çerçevesi
4 İlgili Becerileri ve Giriş Davranışlarını Belirleyen Öğretim Analizi
5 Öğretmenlik mesleğinde iletişim ve öğretme becerileri
6 Müfredat, Ders İçeriği ve Ders Planı
7 Öğrencileri ve Bağlamları Analiz Etme
8 Öğrenim amaçlarını yazma
9 Ara sınav
10 Öğrenme yönetim sistemleri (LMS) gibi mevcut / yeni e-öğrenme ve uzaktan eğitim sistemleri.
11 Öğrenme yönetim sistemleri (LMS) gibi mevcut / yeni e-öğrenme ve uzaktan eğitim sistemleri.
12 Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı.
13 Öğrencilerin öğrenmesini ve gelişimini değerlendirme yöntemleri
14 Öğrenci Ölçme ve değerlendirme teknikleri Öğrenci sunumları
15 Ders hedeflerinin değerlendirilmesi Öğrenci sunumları