Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hakan Metin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

*Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; amaçlar: kısa ve uzun dönemli amaçlar; yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesi; öğretim amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralama; öğretim süreçlerini belirleme ve ilerlemeleri kayıt etme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evdenkuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi

Dersin Amacı

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları (BEP)' in öğelerini, yasal dayanaklarını, okul programlarını, ölçme araçları ile ayrıntılı değerlendirmesini, kısa ve uzun dönemli amaçları, yerleştirme ve ilgili ek özel eğitim hizmetlerinin belirlenmesini, öğretimin amaçlarını ve öğretim basamaklarını oluşturma ve sıralaması ile geçiş planlarının tanımı ve önemini, geçiş türlerini, farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlarBireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
2 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlarBireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
3 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar Önerilen kaynakların okunarak gelinmesi
4 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar Önerilen kaynakların okunarak gelinmesi
5 BEP’in tarihsel gelişimi ve yasal dayanakları
6 BEP ekibi ve rolleri
7 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
8 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
9 ARASINAV
10 BEP hazırlama süreci
11 BEP hazırlama süreci
12 BEP hazırlama süreci
13 Bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının hazırlanmasıBEP hazırlama süreci
15 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının hazırlanması
16 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının hazırlanması