Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Vuran, S. (Ed.) (2017). Sosyal yeterliklerin geliştirilmesi, sosyal beceri yetersizliği gösteren çocuklar için, öğretmen adayları ve öğretmenler için . Ankara: Vize Yayıncılık. Türkçe
Varol, N. (2011). Beceri öğretimi ve öz bakım becerilerinin kazandırılması. Ankara: KÖK Yayıncılık. Türkçe
Sazak, E. (Ed.). (2018). Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Türkçe
Öncül, N. ve Çiftçi Tekinarslan, İ. (Ed.) (2019). Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 1. Ankara: Vize Akademik. Türkçe
Çiftçi Tekinarslan, İ. ve Öncül, N. (Ed.). (2019).Özel Eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi 2. Ankara: Vize Akademik.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama.