Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Tarık Yazar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Taşçıoğlu, Melike. (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Mimarlık Dizisi. 2) Tiryakioğlu, Filiz. (2012). Sayfa Tasarımı ve Gazeteler, Detay Yayıncılık. 3) Haslam, Andrew. (2006). Book Design, Laurence King Publishing, United Kingdom. 4) Sandu Cultural Media. (2015). The Art of Calendar Design, Ginkgo Press.  5) McWade, John. (2004). Before & After Page Design, Peachpit Press.

Dersin İçeriği

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türleri (ticari, kültürel ve sosyal afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımı, afiş türlerine ilişkin uygulamalar ile bu uygulamaların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerinin (ticari, kültürel ve sosyal afişler) öğretilmesi, afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilir, afiş tasarımı ve türleri ile ilgili açıklamalar yapılır, hareketli afişler konusunda bilgi verilir, ticari, kültürel ve sosyal afişlerle ilgili ulusal ve uluslararası örnekler incelenir, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan yarışmalar incelenir ve tasarım için yönlendirmeler yapılır.
2 Ticari afiş tasarımları ile ilgili bilgiler verilir, ürün ve hizmet afiş tasarımları konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan örnekler incelenir, bilboardlar hakkında bilgi verilir, değerlendirmeler yapılır ve Öncelikli olarak ürün içerikli ticari afiş tasarımlarına başlanır.
3 Ürün içerikli ticari afiş tasarımlarına devam edilir.
4 Ürün içerikli ticari afiş tasarımları tamamlanır.
5 Hizmet içerikli ticari afiş tasarımları hakkında bilgi verilir ve örneklerin yapımına başlanır.
6 Hizmet içerikli ticari afiş tasarımlarına devam edilir.
7 Hizmet içerikli ticari afiş tasarımları tamamlanır.
8 Ürün ve hizmet içerikli ticari afiş tasarımnda ele alınan konunun bilboard tasarımları yapılır.
9 Ara sınav
10 Kültürel afiş tasarımları hakkında bilgi verilir ve örneklerin yapımına başlanır.
11 Kültürel afiş tasarımlarının yapımına devam edilir.
12 Kültürel afiş tasarımları tamamlanır.
13 Sosyal içerikli afiş tasarımları hakkında bilgi verilir, tasarım çalışmalarına başlanır ve uluslararası yarışmalara katılım teşvik edilirlir.
14 Sosyal içerikli afiş tasarımlarının yapımına devam edilir.
15 Sosyal içerikli afiş tasarımları tamamlanır ve  döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılır.