Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Ayşe İri Öztürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) DuPuis, S. Package Design Workbook: The Art and Science of Successful Packaging. Yayınevi. 2) Jackson, P. Structural Package Design. Yayınevi. 3) Japan Graphic Designers Association - JAGDA. Package Design in Japan. Yayınevi. 4) BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. 5) DENISON, Edward & CARWTHRAY, Richard, Packaging Prototypes. Roto Vision, New York, U.S.A., 1999. 6) MEYERS, Hebert M. & LUBNIER, Murray J. , BaşarılıAmbalaj Başarılı Pazarlama. Rota Yayınları, Ankara. 7) MUCUK, İsmet, Pazarlama İlkeleri. Der Yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Ambalaj Tasarımı dersi, öğrencilere ürünlerin görsel sunumunu etkileyen önemli bir unsuru keşfetme ve anlama fırsatı sunmayı amaçlar. Ders kapsamında, öğrenciler ambalaj tasarımının temel prensiplerini öğrenerek, marka kimliğini nasıl yansıttığını, tüketicilerle nasıl etkileşim kurduğunu ve ürünün pazara nasıl sunulduğunu anlayacaklardır. Ambalaj tasarımında renk kullanımı, tipografi, grafik öğelerin entegrasyonu ve malzeme seçimi gibi önemli konular ele alınacak, öğrencilere tasarım projeleri aracılığıyla pratik uygulama fırsatları sunulacaktır. Ayrıca, ders, öğrencilere sektörel trendlerle ve güncel tasarım yönergeleriyle uyumlu ambalaj tasarımları oluşturma becerilerini geliştirme imkanı sunacaktır.

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere ürün ambalajlarını yaratıcı ve etkili bir şekilde tasarlama becerisi kazandırmaktır. Bu bağlamda, ders, öğrencilere ambalaj tasarımının temel prensiplerini, grafik tasarım unsurlarını ve marka iletişimini içeren konuları öğretmeyi hedefler. Ambalaj tasarımının işlevsel ve estetik yönlerini anlamalarını sağlayarak, öğrencilere ürünlerin pazarlama sürecindeki önemli rolünü kavratmayı amaçlar. Aynı zamanda, sektörel gereksinimleri anlama, tasarım trendlerini takip etme ve projelerinde yaratıcı çözümler üretme yeteneklerini geliştirmelerini destekler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, ambalaj/etiket tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin açıklama yapılması, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi. Literatür hazırlığı R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
2 Ambalaj/etiket tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
3 Ürün ambalajına/etiketine ilişkin tasarım probleminin tespit edilmesi ve bir ürün ambalajının tasarımına başlanması Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
4 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
5 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
6 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
7 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
8 Menü tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin açıklama yapılması, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
9 Ara sınav R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
10 Menü için tasarım probleminin tespit edilmesi ve tasarımına başlanması Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
11 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
12 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
13 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
14 Menü tasarımlarının tamamlanması, döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması. Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye