Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Bayraktar, Caner. (2015). CINEMA 4D, KODLAB yayınları. 2) McQuilkin, Kent. (2011). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, 3rd Edition, Focal Press. 3) D. K., Francis; Steven, Ching; Juroszek. (2010). Design Drawing, 2nd Edition 4) Etabek, H. Deha. (2017). Cinema 4D By Maxon, Abaküs Kitap.

Dersin İçeriği

Her türlü nesneyi üç boyutlu olarak çözümleme; modelleme; nesnelere ilişkin malzeme, yüzey, doku bilgilerini edinme ve bu bilgiler ışığında modellemesi gerçekleştirilen nesne üzerinde renklendirme, doku atama, ışıkla aydınlatma, hareket tanımlama ve render gibi görselleştirme tekniklerinin uygulamaları gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bir önceki eğitim-öğretim yılında Üç Boyutlu Modelleme teknikleri konusunda temel yetkinliğe ulaşmış öğrencilere ileri düzeyde 3B görüntü işleme teknikleri konusunda bilgiler vermektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders işleniş planının açıklanması. Cinema 4D programının özet tekrarı.
2 Detaylı modellemeye dair bilgilerin aktarılması. Birinci proje kapsamında bir nesnenin 3 boyutlu ortamda görselleştirilmesi
3 Detaylı modellemeye dair bilgilerin aktarılması. Birinci proje kapsamında bir nesnenin 3 boyutlu ortamda görselleştirilmesi
4 Modellenen nesneye hareket tanımlama 3D modelleme hareketi üzerine uygulama yapılması.
5 Modellenen nesne üzerinde renk, doku, materyal atama. Ortam ve kamera ayarlamaları yapma Renk, doku, materyal atama konusunda uygulamalar yapılması.
6 Modellenen nesne üzerinde renk, doku, materyal atama. Ortam ve kamera ayarlamaları yapma Renk, doku, materyal atama konusunda uygulamalar yapılması.
7 Projenin sonuçlandırılması ve render alma. Render üzerine uygulama yapılması.
8 Projenin sonuçlandırılması ve render alma. Render üzerine uygulama yapılması.
9 Ara sınav Ara sınav
10 Modellenen nesneye hareket tanımlama 3D modelleme hareketi üzerine uygulama yapılması.
11 Modellenen nesneye hareket tanımlama 3D modelleme hareketi üzerine uygulama yapılması.
12 İleri seviye modelleme metotlarının öğretimlesi. İkinci proje kapsamında bir nesnenin 3 boyutlu ortamda görselleştirilmesi.
13 İleri seviye modelleme metotlarının öğretimlesi. İkinci proje kapsamında bir nesnenin 3 boyutlu ortamda görselleştirilmesi.
14 Modellenen nesne üzerinde renk, doku, materyal atama. Ortam ve kamera ayarlamaları yapma Renk, doku, materyal atama konusunda uygulamalar yapılması.
15 Modellenen nesne üzerinde renk, doku, materyal atama. Ortam ve kamera ayarlamaları yapma Renk, doku, materyal atama konusunda uygulamalar yapılması.
16 Dönem üzerine genel bir değerlendirme yapılması. Projenin sonuçlandırılması ve render alma.