1 |
Tanışma. Dersin kapsamına ve niteliğine dair açıklama. Derste kullanılacak araç-gereç ve malzemenin tanıtımı. Bu ilk hafta öğrencinin mevcut kapasitesini tespit etmek için, öğrenciye hiçbir anlatım ve bilgi verilmeksizin boyar çizer malzemelerle bir çalışma yaptırılır. Bu çalışma öğrencinin daha sonra yapacağı çalışmalarla karşılaştırılmak üzere dosyalanıp muhafaza altına alınır. Dönem sonunda ilk işle son işler karşılaştırılarak, öğrencinin kazanımlarını kendi yapıtı üzerinden somut olarak görmesi sağlanmış olur. Bu durum tespit çalışmasından sonra programa devam edilir. |
|
|
|
2 |
|
Resim kâğıdı üzerine karakalem tekniğiyle natürmort çalışmalar. Kompozisyon, kadraj, saydam görme, farklı ton ve yapıda çizgi değerlerinin anlatımı ve uygulanma. Ders sonunda işler topluca incelenerek, öğrencilerin ağırlıklı olarak hangi türde kompozisyon kurduklarına bakılır, özgün ve anonim kompozisyonlara vurgu yapılır. |
|
|
3 |
|
Dokulu kâğıt üzerine karakalem tekniğiyle natürmort çalışmalar. Tarama, açık-orta-koyu leke değeri, ışık gölge, görsel doku ve açık kompozisyon uygulama. Ders esnasında her öğrenciye bireysel eleştiri ve önerilerde bulunma. |
|
|
4 |
|
Dokulu kâğıt üzerine füzen tekniğiyle canlı modelden çalışmalar, Mekan-figür ilişkisi, bakış açısı, denge, ritim ve kapalı kompozisyon uygulama. Çalışmaları fiksatif spreyle vernikleme. Rönesans Resim anlayışı üzerine soru-cevap, açıklama, değerlendirme. |
|
|
5 |
|
Live model studies on textured paper with charcoal technique, Space-figure relationship, perspective, balance, rhythm and closed composition application. Varnishing the studies with fixative spray. Question-answer, explanation, evaluation on the Renaissance painting concept. |
|
|
6 |
|
Renkli kağıt üzerine pastel boyayla natürmort çalışmalar, Uyumlu renk armonisi, ışık gölge, hacim, simetrik kompozisyon uygulama. |
|
|
7 |
|
Dokulu kağıt üzerine pastel boyayla portre çalışmalar, Boyasallık, dokunsal doku, sıcak soğuk renk armonisi, artistik kompozisyon uygulama. Ders sonunda işlerin topluca değerlendirilmesi. |
|
|
8 |
Kraft kağıt üzerine lavi tekniğiyle figür ve natürmort çalışmalar, Düzeltme ve güzelleştirmeye gitmeden hızlı hareketlerle lekeler ve açık-koyu kontrastı uygulama. |
|
|
|
9 |
Ara Sınav. |
|
|
|
10 |
|
Sulu boya kağıdı üzerine lavi tekniğiyle figür ve natürmort çalışmalar, Işık-gölge, açık-orta-koyu ton değeri, hacim yaratma. Örnekler üzerinde inceleme ve değerlendirme. |
|
|
11 |
|
Normal kağıt üzerine sulu boya tekniğiyle portre çalışmalar, Leke değerleri ile modle uygulama. Örnekler üzerinde inceleme ve değerlendirme. |
|
|
12 |
|
Sulu boya kağıdı üzerine, sulu boya tekniğiyle figüratif çalışmalar, Leke değerleri ile ışık-gölge uygulama. Barok Resim anlayışı üzerine soru-cevap, açıklama, değerlendirme. |
|
|
13 |
|
Kolaj çalışmalar, 1) Hazır görüntüleri dekupe ederek kompozisyonlar oluşturma. 2) Sadece düz renkli kağıtları keserek, yırtıp yapıştırarak form-hacim ve mekan ilişkileri yaratmak. Örnekler üzerinde inceleme ve değerlendirme. Atık kağıtlarla yapılan resmin değeri üzerine tartışma. |
|
|
14 |
|
Dönem başında seviye tespit amacıyla yapılan çalışmalar son işlerle karşılaştırılarak, kazanımlar, öğrencinin kendi yapıtları üzerinden somut olarak görmesi sağlanır. Bu gelişim tespit çalışmasından sonra dersin uygulamasına devam edilir. Kolaj çalışmalar, İronik kompozisyonlar oluşturma. Modern Sanat anlayışı üzerine soru-cevap, açıklama, değerlendirme. |
|
|