Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Atakan, Nancy (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar (1. Baskı). İzmir: Sanat-Kuram Dizisi: 2-Karakalem Kitabevi Yayınları:2. 2. Fineberg, Jonathan (2014). 1940'tan Günümüze Sanat: Varlık Stratejileri. (Editör: Arif Ziya Tunç, Çevirenler: Simber Atay-Eskier, Göral Erinç Yılmaz). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları:11. 3. Heartney, Eleanor (2010). Sanat ve Bugün. (Çeviren: Osman Akınhay). Akbank Kültür ve Sanat Dizisi:78. Agora Kitaplığı: İstanbul. 4. Sukla, Ananta Ch. (2003). Art and Experience (1. Baskı). Wetsport-London: Praeger. 5. Taft, W. Staenley, Mayer, James W. (2000). The Science of Paintings. New York: Springer. 6. Wilson, Michael (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur: 21. Yüzyıl Sanatını Yaşamak. (Çeviren: Firdevs Candil Erdoğan). İstanbul: Sanat Kuramları-Hayalperest Yayınevi.
Dersin İçeriği
Özgün tasarım ve buluşun sanat pratiklerindeki önemi ve dersin işleyiş sürecinin açıklanması; sanat-bilim-teknoloji ilişkisi ve sanatın diğer disiplinlerle etkileşimi; sanatın değişim süreçlerini etkileyen durumlar üzerine tartışma; postmodernizm kavramı ve postmodern sanat; deneysel sanatın çağdaş sanat ve güncel sanat üzerinden okunması; çağdaş sanatı bağlamları, formları, tema ve sorunsalları, tüketim süreçleri ile anlamak; malzeme ve tekniklerde alternatif arayışlar, karışık teknik ve disiplinlerarası yaklaşımla oluşturulacak bir deneysel sanat projesi ve proje değerlendirme süreçleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciye, resim sanatında tasarım ve buluşun teorik ve pratik alanlardaki önemini kavratarak özgün tasarım ve buluş becerisi kazandırmak, deneysel çalışmaların bilhassa çağdaş sanat stratejileri ile ilişkisini, resim sanatında malzeme, teknik ve süreç bağlamındaki çeşitlenmeleri öğreterek özgün bir sanatsal tavır geliştirmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.