Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gilbert Clark-Enra zimmerman, Teaching Talented Art Students, teacher Colloge Press, New York 2004. • K.S.Fleckenstein-L.T.Calendrillo-D.A. Worley, Language and Image Into Reading-Writing Clüssroom: Teaching Vision, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey-Mahwah-London 2002. • Christian leborg, Visual Grammar, Princeton architechtural Press, New York 2004. • Michael Leyton, The Structure of Painting, Springer, Vien-New York 2006.
Dersin İçeriği
Resim Atelye V dersi içerikleri, öğrencilerin sanatsal anlayış ve eğilimlerini tematik merkezde karakterize edebilmelerine olanak sağlamak ; tematik ele alışların süreç olarak kuramsal ve pratik aşamalarını doğru tasnif ve takdir etmek; herhangi bir içeriği sanatsal anlayışı ve perspektifi içinde yeniden değerlendirebilmek; ve yaptığı sanatsal üretimlerini eleştirel yaklaşımlara açık biçimde kamusal kılabilmek, biçiminde sunulabilir.
Dersin Amacı
Resim Atelye V dersi, son sınıf atelye deneyimi ve kişisel anlayışların yerleşiklik kazanmaya başladığı evre olarak projektif çalışma ve seri üretim gerçekleştirme için “fiziksel ve içeriksel model” odaklı bir kapsam amaçlamaktadır. Bu dönem çalışmalarının özellikle içerik kurgusu ve inşası üzerine resim çalışmalarını karakterize etme eğilimi ile ön planda tutulması diğer bir amaç olarak sunulabilir.