Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Bachelard, G. (2020). Mekânın Poetikası. İthaki yayınları.
• Belardi, P. (2019). Mimarlar neden hala çiziyor. Janus yyayınları.
• Bilgin, İ. (2016). Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları.
• Boudon, P. (2015). Mimari Mekân Üzerine: Mimarlık Epistomolojisi Üzerine Deneme. Janus Yayıncılık.
• Farelly, L. (2012). Mimarlıkta Sunum Teknikleri. Literatür.
• Foucault, M. (2005). Bu Bir Pipo Değildir. Yapı Kredi Yayınları.
• İnceoğlu, N. (2012). Eskizler: Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Nemli Yayıncılık.
• Lefebvre, H. (2020). Mekanın Üretimi. Sel Yayıncılık.
• Merleau-Ponty, M. (2005). Algılanan Dünya. Metis.
• Pallasmaa, J. (2011). Tenin Gözleri. İstanbul, YEM Yayın.
• Rattenbury, K. (Ed.). (2002). This Is Not Architecture: Media Constructions. Psychology Press,
• Soygeniş, S. (2023). Boşlukta Gezinirken.. Mimari Mekânın Öyküsü. YEM Yayın.
• Tanyeli, U. (2017). Yıkarak Yapmak. Metis yayınları.
• Tschumi, B. (1994). The Manhattan Transcripts.
Dersin İçeriği
Ders, mekân kavramını mekânsal ögelerin yanı sıra mekân algısı ve zaman-hafıza, kültür-kimlik, mimarlık-kent, sinema-edebiyat, sanat-ütopya gibi kavramlar üzerinden/aracılığıyla ele alan bir izlekte ilerler. Dersin kurgusunda ayrıca içeriği destekleyecek nitelikte atölye ve/veya seminerler de yer almaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders (mimari) mekân kavramını, onu oluşturan düşünsel temelleri gözeterek farklı boyutlarıyla tartışmayı hedefleyen bir giriş dersidir. Dersin amacı, mekânı kavramsal, düşünsel ve fiziksel özellikleri ile toplumsal ve sosyokültürel bağlamda öğrencilerle tartışmaktır.