Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Serap Faiz Büyükçam *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aureli, P. V. (2015). Az Yeterlidir, Mimarlık ve Asketizm Üzerine. İstanbul: Lemis Yayın. Bilgin, İ., Mimarın Soluğu. İstanbul: Metis Yayınları, 2016. Boudon, P., Mimari Mekan Üzerine: Mimarlık Epistomolojisi Üzerine Deneme. Janus Yayıncılık, 2015. Farrelly, L. (2012). Mimarlıkta sunum teknikleri. Literatür. İnceoğlu, N., Eskizler: Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Nemli Yayıncılık, 2012. Merleau-Ponty, M., Algılanan Dünya. Metis, 2005. Pallasmaa, J., Tenin Gözleri. İstanbul, YEM Yayın, 2011.

Dersin İçeriği

Bu derste, farklı kişilerin aynı anda bir arada kullanabilecekleri iç mekanlara odaklanılır. Tasarım süreci; örnek incelemeleri, konsept tartışmaları ve programa ilişkin verilerin değerlendirilmesini içerir. Süreç içerisinde farklı geleneksel ve dijital tasarım araçları kullanılır.

Dersin Amacı

Bu derste iki veya üç farklı mekansal fonksiyonun ilişkilendirileceği bir iç mekan tasarımı hedeflenir. Tartışılacak sorunsala dair örnek incelemelerinin ardından konsept oluşturulması ve bu kavramsal yaklaşım üzerinden tasarımın geliştirilmesi beklenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun açıklanması Proje konusunun açıklanması
2 Öğrencilerin araştırmalarının sunumu Öğrencilerin araştırmalarının sunumu
3 Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması
4 Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması
5 Diyagramatik anlatılar (İşlev şeması, leke çalışmaları, storyboard vd.) Diyagramatik anlatılar (İşlev şeması, leke çalışmaları, storyboard vd.)
6 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100)
7 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100)
8 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100)
9 Ara sınav Ara sınav
10 Mekansal algıyı tetikleyen ögelerin (renk, malzeme, doluluk-boşluk, mobilya vd.) tartışılması Mekansal algıyı tetikleyen ögelerin (renk, malzeme, doluluk-boşluk, mobilya vd.) tartışılması
11 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50)
12 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50)
13 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50)
14 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50) Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50)
15 Final değerlendirilmesi Final değerlendirilmesi