Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Banham, J. (Ed.). (1997). Encyclopedia of interior design. Routledge. Brooker, G., & Stone, S. (2012). İç mimarlıkta bağlam+ çevre. Literatür Yayınları. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. Green, H. (2007). Wood: Craft, culture, history. Penguin. Huppatz, D. J. (2012). Interior Design: A Critical Introduction, by Clive Edwards. Kilmer, R., & Kilmer, W. O. (2014). Designing interiors. John Wiley & Sons. Pallasmaa, J. (2011). Tenin gözleri. İstanbul, YEM Yayın. Pile, J. F., & Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams. Pile, J. F. (1997). Color in interior design (pp. 1068-1079). New York, NY: McGraw-Hill. Sennett, R. (2013). Gözün vicdanı: Kentin Tasarımı ve Toplumsal Yaşam.

Dersin İçeriği

Bu derste, kişilerin sosyal etkileşimlerine olanak tanıyan iç mekanlara odaklanılır. Tasarım süreci; örnek incelemeleri, konsept tartışmaları ve programa ilişkin verilerin değerlendirilmesini içerir. Süreç içerisinde farklı geleneksel ve dijital tasarım araçları kullanılır.

Dersin Amacı

Bu derste küçük ölçekli sosyal mekanların tartışılabileceği bir iç mekan tasarımı hedeflenir. Tartışılacak sorunsala dair örnek incelemelerinin ardından konsept oluşturulması ve bu kavramsal yaklaşım üzerinden tasarımın geliştirilmesi beklenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun açıklanması Proje konusunun açıklanması
2 Öğrencilerin araştırmalarının sunumu Öğrencilerin araştırmalarının sunumu
3 Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması. Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması.
4 Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması. Tasarım sorunsalının tartışılması ve konsept oluşturulması.
5 Diyagram ve eskiz çalışmaları Diyagram ve eskiz çalışmaları
6 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100).
7 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100).
8 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/100).
9 Ara sınav Ara sınav
10 Mekansal algıyı tetikleyen ögelerin (renk, malzeme, doluluk-boşluk, mobilya vd.) tartışılması Mekansal algıyı tetikleyen ögelerin (renk, malzeme, doluluk-boşluk, mobilya vd.) tartışılması
11 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50).
12 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50).
13 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50).
14 Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50). Atölye: İki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile fikrin ifade edilmesi (Ölçek: 1/50).
15 Final değerlendirilmesi Final değerlendirilmesi