Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Caan, S. (2011). Rethinking design and interiors: Human beings in the built environment. Hachette UK. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. Grimley, C., & Love, M. (2007). Color, space, and style: all the details interior designers need to know but can never find. Rockport Publishers. Mitton, M., & Nystuen, C. (2016). Residential interior design: A guide to planning spaces. John Wiley & Sons. Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams. Riewoldt, O. (2006). New hotel design. Laurence King Publishing.

Dersin İçeriği

Bu derste, kişilerin sosyal etkileşimlerine ve farklı kullanım sürelerine olanak tanıyan iç mekanlara odaklanılır. Araştırma ve analiz-sentez ile başlayan tasarım süreci, oluşturulan kavramsal yaklaşım aracılığıyla kişiselleşir. Farklı tasarım ölçekleri ile mekan anlatılarının detaylandırılması, söz konusu anlatıların farklı tasarım araçları ile realistik bir şekilde ifade edilmesi beklenir.

Dersin Amacı

Bu derste konaklama, yeme/içme, toplanma gibi fonksiyonları içeren; kullanıcıların farklı faaliyetlerine imkan tanıyan bir iç mekan tasarımı hedeflenir. Tartışılacak sorunsal, araştırmalar ve kavramsal yaklaşımlar aracılığıyla kişiselleştirilir ve söz konusu bakış tasarımı kurar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun açıklanması. Proje konusunun açıklanması.
2 Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
3 Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
4 Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
5 Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Proje özelinde araştırma, analiz ve kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
6 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
7 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
8 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
9 Ara sınav. Ara sınav.
10 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
11 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
12 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
13 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
14 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
15 Final değerlendirilmesi. Final değerlendirilmesi.