Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sunum/Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama/Pratik, Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma.

Dersin İçeriği

Bu derste, belirli bir kullanıcı veya aile profili için özel/yarı özel nitelikte bir konut iç mekânı ve mekân elemanları tasarlanmasına odaklanılır. Tasarım süreci; kullanıcı ihtiyaçları, mekânsal analizler ve işlev şemaları gibi verilerin toplanmasıyla başlar ve oluşturulan özgün kavramsal yaklaşımla kişiselleşir. Öğrencilerden, geliştirdikleri mekânsal anlatıları farklı çizim ölçekleri (bütün-detay ilişkisi) aracılığıyla detaylandırmaları ve bilgisayar destekli tasarım ve foto-gerçekçi görselleştirme gibi çağdaş sunum teknikleriyle ifade etmeleri beklenir.

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, belirli kullanıcıların ihtiyaç, davranış ve eylemlerine yanıt veren, bağlamıyla ilişki kuran bir konut iç mekânı tasarlamaktır. Öğrencilerin, tasarım problemine yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri, mekânın anlamsal ve estetik değerini artıran özgün bir kavramsal yaklaşım oluşturmaları ve bu yaklaşımı tasarımlarının merkezine yerleştirmeleri hedeflenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun açıklanması. Proje konusunun açıklanması.
2 Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
3 Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
4 Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
5 Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi. Kullanıcı ve bağlam araştırmalarının yapılması, analiz edilmesi ve bu doğrultuda kavramsal yaklaşımların geliştirilmesi. Fikirlerin eskiz, diyagram ve sunumlar aracılığıyla ifade edilmesi.
6 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
7 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
8 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
9 Ara sınav Ara sınav
10 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
11 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
12 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
13 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
14 Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması. Kavramsal yaklaşım doğrultusunda tasarımın geliştirilmesi. Farklı ölçeklerde (1/100, 1/50, 1/20) iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri ile mekânsal anlatıların detaylandırılması.
15 Final değerlendirilmesi Final değerlendirilmesi