Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Caan, S. (2011). Rethinking design and interiors: Human beings in the built environment. Hachette UK. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. John Wiley & Sons. Grimley, C., & Love, M. (2007). Color, space, and style: all the details interior designers need to know but can never find. Rockport Publishers. Mitton, M., & Nystuen, C. (2016). Residential interior design: A guide to planning spaces. John Wiley & Sons. Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams. Riewoldt, O. (2006). New hotel design. Laurence King Publishing.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, "rekreasyon alanı" gibi geniş bir tema başlığı altında kendi belirleyecekleri (örneğin spa, meditasyon, salon sporları) fonksiyonları içeren bir proje konusu üzerinde bireysel olarak çalışırlar. Proje konusunun belirlenmesinin ardından, dönem boyunca periyodik olarak düzenlenen jürilere katılırlar. Öğrencilerden, jüri üyelerinden aldıkları eleştiriler doğrultusunda projelerini kavramsal ve realistik sunum teknikleri kullanarak geliştirmeleri ve sonuca ulaştırmaları beklenir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin profesyonel hayata geçmeden önceki son tasarım pratiği olarak, inisiyatif alarak karmaşık ve çok amaçlı bir iç mekân projesini baştan sona yönetmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, proje omurgasını oluşturacak özgün bir "kavram/tema" belirleyip bu doğrultuda mekânsal fonksiyonları önermeleri, bağlamı analiz ederek doğru tasarım kararları vermeleri ve tüm sürece eleştirel bir bakış açısı yansıtmaları hedeflenir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun açıklanması Proje konusunun açıklanması
2 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
3 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
4 1. Jür 1. Jür
5 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
6 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
7 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
8 II. Jüri II. Jüri
9 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
10 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
11 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
12 III. Jüri III. Jüri
13 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
14 Öğrencilerin bireysel çalışmaları Öğrencilerin bireysel çalışmaları
15 Final değerlendirmesi Final değerlendirmesi