Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Doğan Baydal *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bu dersin içeriğinde; beceri-yetenek, akıl-zeka, istek-karar, atalet-gayret gibi konu ile ilgili çeşitli kavram çiftleri aralarındaki bağıntılar işlenerek ders için bir temel oluşturulur. Akademik yazım çeşitleri, işlevleri temelinde karşılaştırmalı olarak ele alınır ve örnekler ile somutlaştırılır. kitap okuma, not alma ve yazı yazma tekniklerini öğrenmiş olmaları; akademik yazım sürecini (Literatür taraması, okuma ve not alma, araştırma sorusunun /ana temanın belirlenmesi ve sınırlandırılması, alt araştırma sorularının/alt temaların) analiz yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin düzenlenmesi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırılması) tüm aşamaları ile uygulamaları, İMRAD formatı ve diğer rapor formatlarını bilmeleri; akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) çeşitlerini ve doğru kaynak gösterme şekillerini öğrenmeleri, ilgili teknolojileri kullanarak sunum hazırlama ve yapmaları sağlanır.

Dersin İçeriği

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma Sorun/Problem Çözme

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere; ödev, araştırma raporu, makale, tez hazırlama, yazma ve sunma teknikleri konusunda beceri kazandırmaktır. Dersin kapsamı, öğrencilerin birer robot olmadığı bilinci ile akademik yazım konusunda çalışma ve üretme sürecinde yaşanan insani haller de dikkate alarak işlenecektir. Akademik yazım ile ilgili kitaplar çoğunlukla ne yapılması gerektiği konusunda direktifler verir. Oysa bu çalışmaları yapan insandır ve neyin nasıl yapılacağı, hangi sorunun nasıl üstesinden gelineceği kuru tekniklerin ötesinde, bilişsel süreç ile ilgilidir. Bilgi; düşünce-duygu-davranış iç içeliği ile öğrenilir, özümsenir ve uygulanır. Bu yüzden dersin sonunda öğrencilerin etik kuraların önemini özümsemiş olmaları ve sadece yazım ve sunum tekniklerinde mekanik kullanma becerisini sahip olmaları değil, bu teknikleri uygularken yaşadıkları dışsal ve içsel zorluklar aşma becerisini de kazanmış olmaları hedeflenmiştir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
2 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
3 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
4 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
5 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
6 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
7 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
8 Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunumSunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum
9 Yazım Türleri
10 Yazım Türleri
11 Yazım Türleri
12 Yazım Türleri
13 Yazım Türleri
14 Yazım Türleri
15 Yazım Türleri
16 Yazım Türleri