Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Esen Genç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown, H. D. (1994). Principles of language learning and teaching (3rd edition). USA: Prentice Hall. Brown. H. D. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy (2nd edition). New York: Longman. Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Hong Kong: Oxford University Press. Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (2nd edition). China: Oxford University Press. Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin İçeriği

İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yabancı dil öğretiminde geçerli olan yöntem, yaklaşım, görüş, felsefe, psikolojik kavramlar ve tekniklerin neler olduğunun tanıtılması ve bunların en etkili şekilde sınıf içinde dört beceriyi öğretmek amacıyla nasıl kullanılmaları gerektiğinin anlatılması kavratılması, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dil öğretiminde kullanılan kavramlar
2 Dil öğretiminde kullanılan kavramlar
3 Yabancı Dil Öğretiminde temel teşkil eden görüş ve felsefeler
4 Yabancı Dil Öğretiminde temel teşkil eden görüş ve felsefeler
5 Hümanistik Yaklaşımlar: Community Language Learning Silent Way (De)SuggestopediaGramer odaklı öğretim yaklaşımları
6 Hümanistik Yaklaşımlar: Community Language Learning Silent Way (De)Suggestopedia
7 Hümanistik Yaklaşımlar: Community Language Learning Silent Way (De)Suggestopedia
8 letişimsel Yaklaşımlar: Communicative Language Teaching Content-Based Approach Task-Based Approach Participatory Approach Cooperative Learning
9 letişimsel Yaklaşımlar: Communicative Language Teaching Content-Based Approach Task-Based Approach Participatory Approach Cooperative Learning
10 letişimsel Yaklaşımlar: Communicative Language Teaching Content-Based Approach Task-Based Approach Participatory Approach Cooperative Learning
11 letişimsel Yaklaşımlar: Communicative Language Teaching Content-Based Approach Task-Based Approach Participatory Approach Cooperative Learning
12 Yabancı dil öğretiminde metod sonrası dönem
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar