Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi İsmail Çetin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kotonya, G., & Sommerville, I. (2017). Gereksinim Mühendisliği. Nobel Yayıncılık. Pressman, R. S. (Çeviri: 2020). Yazılım Mühendisliği: Bir Uygulayıcı Yaklaşımı.

Dersin İçeriği

Ders, yazılım yaşam döngüsü kavramlarını ve gereksinim mühendisliğinin temellerini kapsar. Gereksinim çıkartımı teknikleri, modelleme yöntemleri, dokümantasyon, yönetim ve CASE araçları ile uygulamalı çalışmalar yapılır. İnsan faktörünün etkisi, ekip çalışması ve farklı projelerde gereksinim mühendisliği uygulamaları incelenir. Use case, user story, kısıtlar ve arayüzler gibi dokümanların hazırlanması üzerine pratik yapılır ve öğrenciler projelerini sunarak değerlendirme alır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere yazılım gereksinimlerinin doğru şekilde belirlenmesi, belgelenmesi, yönetilmesi ve analiz edilmesi süreçlerini öğretmek; ISO/IEC standartları, modelleme teknikleri, ekip çalışması ve araç kullanımı konularında uygulamalı bilgi kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yazılım yaşam döngüsü kavramlarına giriş ve ISO/IEC 12207 standardının rolü
2 Gereksinim mühendisliğinin tanımı, amacı ve temel süreç adımları
3 Gereksinimlerin belgelendirilmesi, yönetimi ve CASE araçları Gereksinim çıkartımı teknikleri ve modelleme yöntemleri
5 İnsan faktörünün etkisi ve ekip çalışmasının önemi
6 Farklı projelerde gereksinim mühendisliği uygulamaları ve analiz dokümanları
7 Öğrenci proje sunumları ve geri bildirim
8 Ara Sınav
9 Gereksinimlerin belgelendirilmesi için farklı standartlar ve yöntemler
10 Gereksinimlerin değişim yönetimi ve versiyon kontrolü
11 Proje ekiplerinin farklı projelerde deneyim kazanması
12 Use case, user story, kısıt ve arayüz dokümanları ile pratik çalışmalar
13 Proje ve ödev sunumları ile öğrencilerin çalışmalarını paylaşması
14 Öğrenilen konuların gözden geçirilmesi ve uygulanabilirliğin tartışılması