Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Selime Canan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Kemal Kurutlmuş, 1998. Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş ve gözden geçirilmiş 6. baskı, Avcıol Basım- Yayın. İstanbul.

Dersin İçeriği

Dersin temel amacı, öğrencilerin tarım ve gıda ürünleri pazarlama alanında ortaya atılan sorulan bilimsel araştırma yöntemleriyle çözüme kavuşturabilmesidir.

Dersin Amacı

Derste önerilen ders kitabının dışında uygulamalı istatistik kitapları ve daha önce yapılmış tarım ve gıda ürünleri pazarlama literatürü de kullanılmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama Araştırmalarının İçeriği, Önemi, Uygulanması ve Yararları
2 Pazarlama Kararları ve Belirsizlik, Risk, Belirlilik Halinde Karar Alma
3 Parametrik test yöntemleri
4 Nonparametrik test yöntemleri
5 Örnekleme Metotları
6 Pazarlama Araştırmalarında Veri ve Bilgi Toplama Yöntem ve Araçları
7 Pazarlama Araştırmalarında Toplanan Bilgi ve Verilerin Analize Hazırlanması
8 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme
9 Ara Sınav
10 İlgi Analizine Giriş, Ki-Kare, Korelasyon ve Regresyon Analizleri
11 Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi
12 Kanonikal Korelasyon Analizi
13 Diskriminant Analizi
14 Kümeleme ve Faktör Analizi