Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Kerem Hazneci *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hüseyin Avni CİNEMRE Mikro Ekonomi (2013) Parasız, İlker (2008), Mikro Ekonomi, 8. Baskı, Ezgi Kitabevi

Dersin İçeriği

Tüketici Tercihleri: Tüketici tercihlerinin aksiyomları, Tüketim seti, Açıklanmış Tercihler; Talep Teorisi: Tercihler ve Fayda; Fayda Fonksiyonları ve Farksızlık Eğrileri; Bütçe Fonksiyonu; Kısıtlı ve Kısıtsız Fayda Maksimizasyonu Problemleri; Harcama Minimizasyonu; Duality (İkililik); Talep, Dolaylı Fayda Fonksiyonu ve Harcama Fonksiyonları arasındaki ilişkiler, Gelir ve İkame Etkilerinin Hicks ve Slutsky yaklaşımları ile ayrıştırılması, Bireysel Talep Fonksiyonu; Firma Teorisi: Üretim Kuramı: Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu; Uzun Dönemde Üretim: Maliyet Fonksiyonu, Üretim Fonksiyonları, Üretim Maksimizasyonu Problemi, Maliyet Minimizasyonu Problemi, Duality (İkililik); Piyasalar: Tam Rekabet Piyasasında Kısa ve Uzun Dönemde Firma Dengesi ve Kar Maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasasına Devlet Müdahalesi; Tekel Piyasasında Kısa ve Uzun Dönemde Firma Dengesi ve Kar Maksimizasyonu, Tekelin Düzenlenmesi (Tekele Devlet Müdahalesi); Oligopol Modelleri; Tekelci Rekabet Piyasasında Kısa ve Uzun Dönemde Firma Dengesi

Dersin Amacı

Dersin amacı mikro ekonominin terminolojisi ve mantığı hakkında genel bir çerçeve çizmektir. Neo-klasik iktisat teorisinin üzerine oturtulduğu temel varsayımlar doğrultusunda öğrencilere temel iktisadi sorunlar, arz-talep teorileri, piyasa ekonomisi, mikro ekonomik aktörlerin davranışları, piyasa yapıları ve genel denge konularında gereken alt yapıyı sağlar

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Mikroekonomide Temel Kavramlar
2 Arz ve Talep
3 Arz ve Talep Uygulamaları
4 Tüketici Tercihleri, Tüketici Tercihleri: Uygulama
5 Firmalar ve Üretim
6 Maliyetler
7 Rekabetçi Firma ve Piyasalar, Rekabetçi Piyasa Uygulamaları
8 Tekel, Fiyatlama ve Reklam
9 Oligopol, Tekelci Rekabet
10 Oyun Teorisi
11 Faktör Piyasaları
12 Faiz Oranları, Yatırım ve Sermaye Piyasaları
13 Genel Denge ve Ekonomik Refah
14 Belirsizlik, Dışsallıklar, Serbest Mallar ve Kamusal Mallar, Asimetrik Bilgi, Sözleşmeler ve Ahlaki Çöküşler.