| 1 |
Bu derste toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 2 |
Bu derste toprakların genel sorunları, iyileştirilmesi (ıslahı) için yapılması gereken işlemler hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 3 |
Bu derste organik toprak düzenleyiciler (ahır gübresi, büyük küçük baş hayvan gübresi, kanatlı hayvan gübresi, mezbaha atıkları, guanolar, kompost ve yeşil gübreleme) hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 4 |
Bu derste inorganik toprak düzenleyiciler (perlit, zeolit, vermikülit vb.) hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 5 |
Bu derste sentetik toprak düzenleyiciler (polyakrilamid (PAM), polyvinilalkol (PVA), hidrojeller vb.) hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 6 |
Bu derste toprak düzenleyicilerin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar (düzenleyici, toprak ve bitki özellikleri), düzenleyicinin pH, tuz içeriği, C:N oranı, uygulama miktarı, toprak tekstürü, hacim ağırlığı, besin element içeriği, bitki istekleri hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 7 |
Bu derste bitki yetiştirme ortamları, istenilen özellikler ve yetiştirme ortamında kullanılan genel harçlar hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 8 |
Bitkisel yetiştiriciliikte toprak hazırlığı ve bakımı hakkında bilgi verir |
|
|
|
| 9 |
Ara sınav |
|
|
|
| 10 |
Bu derste Bitki yetiştirme ortamlarının hazırlanmasında kullanılan substratlar ve toprak düzenleyicilerin kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 11 |
Bu derste serada toprak hazırlığı, sulama, drenaj hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 12 |
Bu derste bitki yetiştirme ortamındaki zararlıların giderilmesi, fiziksel, kimyasal sterilizasyon hakkında bilgiler verilmektedir. |
|
|
|
| 13 |
Bu derste konuyla ilgili literatür taraması, elde edilen bilgilerin sunulması, yorum ve tartışma yapılmaktadır. |
|
|
|
| 14 |
Bu derste konuyla ilgili literatür taraması, elde edilen bilgilerin sunulması, yorum ve tartışma yapılmaktadır.
|
|
|
|
| 15 |
Bu derste konuyla ilgili literatür taraması, elde edilen bilgilerin sunulması, yorum ve tartışma yapılmaktadır.
|
|
|
|