Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Murat Terzi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.“The Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind” – A. K. Pradeep 2.“Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer” – Leon Zurawicki

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında nöropazarlamanın tanımı, tarihçesi ve pazarlama ile nörobilim arasındaki ilişki ele alınır. Fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI), elektroensefalografi (EEG), göz izleme (eye-tracking) gibi nöropazarlamada kullanılan temel yöntemler tanıtılır. Ayrıca dikkat, hafıza, duygular, marka algısı, satın alma kararları gibi bilişsel süreçlerin pazarlama bağlamında nasıl analiz edildiği incelenir. Dersin ilerleyen haftalarında etik sorunlar, nöropazarlamanın sınırlılıkları ve gelecek projeksiyonları da tartışılır.

Dersin Amacı

Nöropazarlama dersi, tüketici davranışlarını anlamada nörobilimsel yaklaşımların nasıl kullanılabileceğini kavratmayı amaçlar. Bu ders ile öğrencilerin; insan beyninin karar alma süreçlerindeki rolünü, duyguların ve bilinçdışı faktörlerin satın alma üzerindeki etkisini, pazarlama stratejilerinin nörobilimsel temellere dayalı olarak nasıl geliştirilebileceğini öğrenmeleri hedeflenir. Öğrenciler, hem teorik bilgiler hem de uygulamalı örneklerle nöropazarlama araçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Nöropazarlamaya Giriş: Tanımlar, tarihsel gelişim, önemi ve temel kavramlar
2 Nöropazarlamanın Temel Sinirbilimsel Dayanakları: Beyin yapısı ve işlevleri
3 Tüketici Davranışları ve Beyin İlişkisi
4 Duyuların Pazarlamadaki Rolü: Görme, işitme, koku, tat ve dokunma
5 Nörogörüntüleme Yöntemleri: fMRI, EEG, eye-tracking ve GSR uygulamaları
6 Duygular, Motivasyon ve Karar Verme Süreçlerinin Nörobilimsel Temelleri
7 Reklamların Beyin Üzerindeki Etkisi: Hafıza, dikkat ve duygusal tepkiler
8 Vize Sınavı
9 Marka Algısı ve Nörobilim: Marka sadakati, nörobağ
10 Fiyatlandırma Stratejilerinin Nörobilimsel Analizi
11 Etik Tartışmalar ve Eleştiriler: Nöropazarlamanın sınırları
12 Tüketici Etkileşimi: Bilinçaltı mesajlar, dürtüsel kararlar
13 Nöropazarlama Uygulama Örnekleri: Vaka çalışmaları
14 Gelecekte Nöropazarlama: Yapay zeka, kişiselleştirme, yeni trendler
15 Öğrenci Sunumları / Proje Değerlendirmesi
16 Final Sınavı