Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tengilimoğlu, D., 2011, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitapevi, Ankara 2. Kotler, Philip ve Kevin Lane Keller, A Framework fbr Marketing Management, Third Edition, Pearson Prentice Hall, ABD.

Dersin İçeriği

Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın önemi, Sağlık hizmetlerinin özellikleri, Pazarlama bilgi ve araştırma sistemleri, Pazarlama planlaması, Tüketici pazarlarının yapısı ve tüketici davranışları, Uluslararası pazarların yapısal ve davranışsal özellikleri, Hedef pazar bölümleme, Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında ürün ve hizmet Mal ve hizmetlerin sınıflandırılması, Fiyat, Tutundurma Kavramı, Tedarik zinciri yönetimi kapsamı, Dağıtım kanalı kararları, Hizmet pazarlaması, Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar: İlişki pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve gerilla pazarlaması, Etik, meslek etiği ve sağlık hizmetlerinde pazarlama etiği, Marka kavramı

Dersin Amacı

Sağlık Kurumlarında Pazarlama dersi Sağlık Kurumlarında Pazarlama yönetiminin önemi, pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliği ve sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceği ile ilgili bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramlar Sağlık Hizmetleri’nde Pazarlamanın önem kazanmasında etkili olan faktörler
2 Hizmetlerin özellikleri Hizmet sektörünün gelişimi Sağlık hizmetlerinin özellikleri Tüketici, müşteri ve hasta kavramları Sağlık Hizmetlerinde Tüketici davranışları Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler
3 Pazarlama bilgi ve araştırma sistemleri
4 Pazarlama planlaması Kontrol edilemeyen dış çevre faktörleri
5 Tüketici pazarlarının yapısı ve tüketici davranışları Örgütsel pazarların yapısı ve davranışları
6 Uluslararası pazarların yapısal ve davranışsal özellikleri Pazar ölçümlemesi
7 Hedef Pazar bölümleme Pazar konumlaması
8 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında ürün ve hizmet Mal ve hizmetlerin sınıflandırılması Sağlık kurumları için ürün/hizmet karması Sağlık Hizmetlerinde ürünün yaşam seyri
9 Vize sınavı
10 Fiyat Fiyat kapsamı ve tanımları Fiyat bileşenleri Fiyat politikaları Fiyatlandırma yöntemleri
11 Tutundurma Kavramı, amacı ve önemi Tutundurma ve iletişim sistemi Tutundurma karması elemanları: Reklam, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma
12 Tedarik zinciri yönetimi kapsamı Dağıtım kanalı kararları Dağıtım kanalı tasarımına ilişkin ilkeler Kanal yönetimi ilkeleri Lojistik kavramları Lojistik sisteminin amacı ve tasarımı Perakendecilik
13 Hizmet pazarlaması, Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar: İlişki pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve gerilla pazarlaması Sağlık hizmetlerinde reklamın etik yönü
14 Marka kavramı Marka ile ilgili kavramlar Sağlık hizmetlerinde marka kavramı ve önemi
15 Final sınavı