Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tengilimoğlu, D., 2011, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitapevi, Ankara 2. Kotler, Philip ve Kevin Lane Keller, A Framework fbr Marketing Management, Third Edition, Pearson Prentice Hall, ABD.
Dersin İçeriği
Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın önemi,
Sağlık hizmetlerinin özellikleri,
Pazarlama bilgi ve araştırma sistemleri,
Pazarlama planlaması,
Tüketici pazarlarının yapısı ve tüketici davranışları,
Uluslararası pazarların yapısal ve davranışsal özellikleri,
Hedef pazar bölümleme,
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında ürün ve hizmet
Mal ve hizmetlerin sınıflandırılması,
Fiyat, Tutundurma Kavramı,
Tedarik zinciri yönetimi kapsamı,
Dağıtım kanalı kararları,
Hizmet pazarlaması,
Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar: İlişki pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve gerilla pazarlaması, Etik, meslek etiği ve sağlık hizmetlerinde pazarlama etiği, Marka kavramı
Dersin Amacı
Sağlık Kurumlarında Pazarlama dersi Sağlık Kurumlarında Pazarlama yönetiminin önemi, pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliği ve sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceği ile ilgili bilgi vermeyi amaçlamaktadır.