Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Elif Dikmetaş Yardan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tengilimoğlu, D., 2011, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitapevi, Ankara 2. Kotler, Philip ve Kevin Lane Keller, A Framework fbr Marketing Management, Third Edition, Pearson Prentice Hall, ABD.

Dersin İçeriği

Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın önemi, Sağlık hizmetlerinin özellikleri, Pazarlama bilgi ve araştırma sistemleri, Pazarlama planlaması, Tüketici pazarlarının yapısı ve tüketici davranışları, Uluslararası pazarların yapısal ve davranışsal özellikleri, Hedef pazar bölümleme, Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında ürün ve hizmet Mal ve hizmetlerin sınıflandırılması, Fiyat, Tutundurma Kavramı, Tedarik zinciri yönetimi kapsamı, Dağıtım kanalı kararları, Hizmet pazarlaması, Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar: İlişki pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve gerilla pazarlaması, Etik, meslek etiği ve sağlık hizmetlerinde pazarlama etiği, Marka kavramı

Dersin Amacı

Sağlık Kurumlarında Pazarlama dersi Sağlık Kurumlarında Pazarlama yönetiminin önemi, pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliği ve sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceği ile ilgili bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama Kavramı ve Anlayışındaki Gelişmeler
2 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kavramı ve Elemanları
3 Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Araştırması, Stratejik Pazarlama
4 Sağlık Hizmetleri Konusunda Tüketici Davranışları
5 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Ürün ve Fiyat Politikaları
6 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Tutundurma
7 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Dağıtım Kanalları
8 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar, İlişki Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Gerilla Pazarlama
9 Ara Sınav
10 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Etik ve Reklamcılık (Çevrim İçi Reklamcılık)
11 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Marka
12 Nöropazarlama
13 Dijital Pazarlamada Sosyal Medyanın Önemi
14 Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı