Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Aysel Arslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi, Sağlık Kurumları Odaklı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri, Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış, Sağlık Kurumlarında Uygulanan Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Güvence Sistemleri, Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti, Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi, Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları, Sağlık Kurumlarında Kalite İyileştirme Modelleri, Sağlık Kurumlarında Kalite İyileştirme Araçları.

Dersin İçeriği

Sağlık kurumlarında kalite ve toplam kalite yönetimi kavramlarının anlaşılmasını sağlayarak, sağlık hizmetlerinde kaliteyi benimseyen ve uygulayan profesyoneller yetiştirmek, sağlık kurumlarında uygulanan toplam kalite yönetimi uygulamaları ile sağlık kurumlarının performansının arttırılmasını sağlamaktır.

Dersin Amacı

Arslan, A. (2021). Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi: OMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi örneği. (Doktora Tezi). Tokat: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Bektaş, Ç. (2019) Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Çankaya, M. (Ed.) Sağlık Kurumlarında Kalite ve Performans Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kaya, S. (Ed.) (2013). Sağlık Kurumlarında Kalite yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı ve önemi
2 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
3 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
4 Sağlık Kurumları Odaklı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
5 Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış
6 Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış
7 Sağlık Kurumlarında Uygulanan Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Güvence Sistemleri
8 Ara Sınav
9 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Ölçümü
10 Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi
11 Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları
12 Sağlıkta Kalite İyileştirme Modelleri
13 Sağlıkta Kalite İyileştirme Araçları