Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Elif Sobi Prof. Dr. Hasan Dam *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ARSLAN, Mehmet, Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programları ve Belli Başlı Özellikleri, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/arslan.htm, (Erişim Tarihi: 05.04.2019) ÇINAR Fatih, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı. DEMİREL, Özcan, Türkiye’de Program Geliştirme Uygulamaları, PEGEM Akademi, Ekim, 2017, Ankara. DODURGALI, Abdurrahman, “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde İletişim Problemleri ve Bazı Teklifler”, Orta Dereceli Okullarda Yürütülen Din Eğitim-Öğretiminin Problemleri Sempozyumu (1-2 Mayıs 1997), İlahiyat Bilimleri Araştırma Vakfı / İBAV Bilimsel Eserler Serisi:1, Kayseri, 1998, ss.7-50. EĞRİ, Osman, “Eğitimin Genel Amaçları Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri”, AÜİFD, Cilt: XLIV, Sayı:1, Yıl:2003. ERYILMAZ, Recep, Orta Öğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi), İstanbul, 1995. KAYMAKCAN Recep, “Türkiye’de Din Eğitiminde Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık: Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı Bağlamında Bir Değerlendirme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory& Practic, Cilt: 7, Sayı: 1, 2007. KAYMAKCAN, Recep, Yeni Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı İnceleme ve Değerlendirme Raporu, ERG(Eğitim Reformu Girişimi) Sabancı Üniversitesi, 2007. TAVUKÇUOĞLU, Mustafa, İlköğretim Okullarındaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Müfredatının Program Yönünden Değerlendirilmesi Konya İl Merkezi Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 1987. TURANALP, M. Fatih, Dinî İçerikli Çocuk Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Doktora Tezi, Konya,2017. Avcı, Sedat, Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019.

Dersin İçeriği

Cumhuriyet Dönemin Din Öğretimi Programları

Dersin Amacı

Tarihsel süreçte örgün ve yaygın din eğitiminde uygulanan öğretim programları hakkında bilgi sahibi olma. Günümüzde din eğitimi veren kurumların öğretim programlarını bilme.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar
2 Türkiye’de Örgün Din Eğitimi Faaliyetlerinin Tarihçesi
3 Program Geliştirme ve Din Öğretimi Programlarının Yapısı
4 İlköğretim DKAB Ders Programları ve Kitapları
5 Ortaöğretim DKAB Ders Programları ve Kitapları
6 İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Ders Programları ve Kitapları
7 İmam Hatip Ortaokulu Meslek Dersleri Ders Programları ve Kitapları
8 Ortaokul Seçmeli Din Eğitimi Ders Programları ve Kitapları
9 Arasınav
10 Lise Seçmeli Din Eğitimi Ders Programları ve Kitapları
11 Dinî Yükseköğretim Ders Programları ve Kitapları
12 Yaygın Din Eğitimi Ders Programları ve Kitapları
13 Dünyada Din Öğretimi Programları ve Kitapları
14 Dünyada Din Öğretimi Programları ve Kitapları
15 Genel Değerlendirme