Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Gülten Arslantürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmed, S. (2017). Living a feminist life. Duke University Press. Butler, J. (1990). Gender trouble: Feminism and the subversion of identity. Routledge. Fraser, N. (2013). Fortunes of feminism: From state-managed capitalism to neoliberal crisis. Verso. Gill, R. (2007). Gender and the media. Polity Press.

Dersin İçeriği

Bu ders, toplumsal cinsiyet ve medya çalışmaları alanına kuramsal ve analitik bir bakış sunarak kadınların geleneksel ve dijital medyadaki temsillerini, konumlanışlarını ve üretim süreçlerine katılımlarını incelemektedir. Feminist medya kuramlarından hareketle toplumsal cinsiyetlendirilmiş iletişim biçimleri, görsel kültür, popüler temsiller ve medyadaki feminist direniş biçimleri tartışılacaktır. Ders, haber, televizyon, reklam ve sosyal medya örnekleri üzerinden Türkiye bağlamına özel bir odakla ilerler. Ayrıca dijital feminizm, çevrimiçi aktivizm, influencer kültürü ve yeni medya ortamlarında görünürlük politikaları gibi güncel konular da ele alınacaktır.

Dersin Amacı

Bu ders, medya ve iletişim alanında toplumsal cinsiyet perspektifini ele alarak kadın temsillerinin, söylemlerinin ve üretim pratiklerinin eleştirel bir biçimde incelenmesini amaçlamaktadır. Toplumsal cinsiyet odaklı çalışmaların medya ile etkileşimselliği; güç, kimlik, beden, emeğin temsili ve direniş stratejileri dikkate alınarak incelenecektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş: Medya, Toplumsal Cinsiyet ve Feminist Yaklaşımlar
2 Toplumsal Cinsiyetin Sosyal İnşası ve İletişim
3 Feminist Medya Kuramlarının Tarihsel Gelişimi
4 Görsel Kültür, Beden Politikaları ve “Erkek Bakışı”
5 Kadın Temsilleri: Haberden Reklama
6 Popüler Kültür, Ünlülük ve Postfeminizm
7 Kadın Emeği, Medya Endüstrisi ve Temsiliyet
8 Dijital Medya, Aktivizm ve Feminist Dayanışma
9 Medyada Erkeklik, Queer Temsiller ve Kesişimsellik
10 Dijital Feminizm ve Çevrimiçi Direniş Pratikleri
11 Türkiye’de Medya, Kadın ve Politika
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları