Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ahmet Oktan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Humm, M. (1997). Feminist Theory, Aesthetics and Film Theory. Feminism and Film (s. 3-38). Edinburgh: Edinburgh University Press. - Oktan, Ahmet – Küçükalkan, Yavuz (2013). “Kadının Şeytani Kimyası: Üçüncü Sayfa ve Kıskanmak Filmlerinde Kadın Tipolojileri”, Doğu-Batı Dergisi, Sayı 64, Doğu-Batı Yayınları. - Abisel, N.; U.T. Arslan; P. Behçetoğulları; A. Karadoğan; S.R. Öztürk & N.Ulusay (2005). Çok Tuhaf Çok Tanıdık: Vesikalı Yarim Üzerine. İstanbul: Metis. - Butler, A. (2002). Women’s Cinema: The Contested Screen. Londra: Wallflower. Güçlü, Ö. (2010). Silent Representations of Women in the New Cinema of Turkey. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(2), 71-85. - Kaplan, E. A. (1983). Women and Film: Both Sides of the Camera. NY:Routledge. - Kuhn, A. (2010). Filmde ve Medyada Feminizmin Durumu (E. Atakav, Çev.). sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 1(1), s. 123-129. - Öztürk, S.R (2011). Türkiye Sinema Literatüründen Kadınlara Bakmak. S. Sancar (der.), Birkaç Arpa Boyu... 21. Yüzyıla Girerken Türkiye'de Feminist Çalışmalar (s.679-699). İstanbul: Koç Üniversitesi. kasaum.ankara.edu.tr/?page_id=182 - Öztürk, S.R. (2010). Hard to Bear: Women’s Burdens in the Cinema of Yesim Ustaoğlu. F. Laviosa (Ed.), Visions of Struggle in Women’s Filmmaking in the Mediterranean (s. 149-164). New York: Palgrave MacMillan. - Tasker, Y. (2010). Cinsiyet ve Irk Tahayyülü: Çağdaş Hollywood Aksiyon Sinemasında Kadınlar. G. Topçu (Der.&Çev.), Hollywood’a Yeniden Bakmak (s. 174-188). Ankara: Deki Yay.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında Türk ve Dünya sinemasında kadın temsilleri, farklı temalar (Kadın kimliğinin tanımlanışı, kadınlara verilen toplumsal roller, anne - kız ilişkileri, kadına yönelik şiddet vb.) bağlamında tartışılmaktadır.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sinemada kadın temsillerini ve kadın yönetmenlerin filmlerini incelemektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki farklılıklar. Toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet temelli ayrımcalıklar üzerine genel tartışmalar
2 Feminizmin tarihsel gelişimi
3 Türkiye'de feminist hareketlerin gelişimi
4 Kitle iletişim alanında feminist çalışmaların tarihsel gelişimi
5 Erkeklik çalışmalarının tarihsel gelişimi ve hegemonik erkeklik kavramı
6 Medyada erkeklik temsilleri
7 Eril iktidar ilişkileri ve bedenin sosyo-kültürel inşası
8
9 Toplumsal cinsiyet perspektifinden medyada beden temsilleri
10 Toplumsal cinsiyet ve milliyetçilik
11 Medyada toplumsal cinsiyet ve milliyetçilik temsilleri
12 Kadın, emek, istihdam
13 Medyada kadın istihdamıKadın, emek, istihdam
14 Dijital medya ve toplumsal cinsiyet
15 Dijital medya ve toplumsal cinsiyet