| 1 |
Dersin Tanıtımı ve Oyun Temelli Öğrenmeye Giriş
Dersin amacı, kapsamı, beklentiler
Oyun temelli öğrenme nedir? Temel kavramlar
Örnek basit ısınma oyunları (Kennenlernspiele) |
|
|
|
| 2 |
Oyun Temelli Öğrenmenin Kuramsal Temelleri
Yapılandırmacı yaklaşım
Motivasyon – etkileşim – duyuşsal alan
Oyunların öğrenme üzerindeki etkisi |
|
|
|
| 3 |
Almanca Öğretiminde Oyunların Rolü
Dil edinimi ve iletişimsel yaklaşım
Oyunların dört temel beceriye katkısı
Almanca sınıflarında oyun kullanım örnekleri |
|
|
|
| 4 |
Kelime Öğretiminde Oyunlar (Wortschatzspiele)
Hafıza oyunları
Eşleştirme, kart oyunları
Kelime yarışmaları
Uygulama: Kelime oyunu tasarlama |
|
|
|
| 5 |
Dilbilgisi Öğretiminde Oyunlar (Grammatikspiele)
Hızlı tekrar oyunları
Yapı pekiştirme oyunları
Oyunlaştırılmış alıştırmalar
Uygulama: Bir dilbilgisi oyunu geliştirme |
|
|
|
| 6 |
Dinleme ve Konuşma Becerileri İçin Oyunlar
Rol yapma (Rollenspiele)
Hikâye tamamlama oyunları
“Soru-cevap zinciri” gibi iletişim oyunları
Küçük grup uygulamaları |
|
|
|
| 7 |
Okuma ve Yazma Becerileri İçin Oyunlar
Metin temelli oyunlar
Yaratıcı yazma oyunları
Okuma-yarışma etkinlikleri
Uygulamalı çalışma |
|
|
|
| 8 |
Dijital Oyunlar ve Çevrim İçi Araçlar
Kahoot, Quizizz, Wordwall vb. araçlar
Dijital oyunda değerlendirme
Öğrencilerin kendi mini dijital oyunlarını hazırlaması |
|
|
|
| 9 |
ARA SINAV |
|
|
|
| 10 |
Yaratıcı Drama ve Rol Oyunları
Drama teknikleri
Almanca sınıflarında drama uygulama ilkeleri
Grup etkinlikleri: mini skeç hazırlama |
|
|
|
| 11 |
Grup Oyunları, Yarışmalar ve Takım Çalışması
Grup dinamikleri
İşbirlikçi oyunlar
Sınıf içi mini turnuva uygulaması
Oyun yönetimi ve moderasyon |
|
|
|
| 12 |
Oyun Tasarlama İlkeleri
Bir oyunun bileşenleri
Yaş/Seviye uyarlaması
Kurgu, kurallar ve materyal tasarımı
Her grubun kendi oyun projesine başlaması |
|
|
|
| 13 |
Ders Planına Oyun Entegrasyonu
Hedef belirleme
Beceri temelli planlama
Oyun–ders akışı uyumu
Öğrencilerin kendi ders planlarını hazırlaması |
|
|
|
| 14 |
Oyun Temelli Değerlendirme ve Ölçme
Biçimlendirici değerlendirme
Performans görevleri
Rubrik hazırlama
Gözlem formlarıyla oyun analizleri |
|
|
|
| 15 |
Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme
Öğrencilerin tasarladıkları oyunların sınıf içinde uygulanması
Geri bildirim
Dersin genel değerlendirmesi
Öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi |
|
|
|