Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Fatma Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Klip, Eloide (2010). Spiele für den Fremdsprachenunterricht: Aspekte einer Spielandragogik, Stauffenburg Verlag. Abendroth Timmer D. und Gerlach D. (2021) Handlungsorientierung im Fremdsprachenunterricht, J.B.Metzler Verlag, Stuttgart. Çeşitli tez ve makaleler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Oyun temelli öğrenmeye giriş: kuramsal temeller Almanca öğretiminde oyunların pedagojik işlevi Kelime öğretiminde kullanılabilecek oyunlar Dilbilgisi (Grammatik) öğretimine yönelik oyunlar Dinleme-anlama ve konuşma becerilerini geliştiren etkileşimli oyunlar Okuma ve yazma becerilerini destekleyen oyunlar Dijital oyunlar, çevrim içi araçlar ve sınıf içi uygulamaları Yaratıcı drama ve rol oyunlarının Almanca öğretiminde kullanımı Grup oyunları, yarışmalar ve sınıf yönetimi Oyun tasarlama ilkeleri ve örnek etkinlik geliştirme Ders planında oyunların bütünleştirilmesi Oyun temelli değerlendirme ve ölçme yöntemleri Öğrenci sunumları: Oyun uygulamaları ve sınıf içi demonstrasyonlar

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde oyun temelli öğrenme yaklaşımlarını tanıtmak; öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik eğitsel oyunları seçme, uyarlama ve uygulama yeterliklerini kazandırmaktır. Ders sonunda öğrenciler, Almancayı öğretirken motivasyonu artıran, katılımı teşvik eden ve öğrenmeyi kalıcı hâle getiren oyunları planlayabilecek, sınıf içi süreçlere entegre edebilecek ve kendi oyun materyallerini geliştirebilecek düzeye ulaşırlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı ve Oyun Temelli Öğrenmeye Giriş Dersin amacı, kapsamı, beklentiler Oyun temelli öğrenme nedir? Temel kavramlar Örnek basit ısınma oyunları (Kennenlernspiele)
2 Oyun Temelli Öğrenmenin Kuramsal Temelleri Yapılandırmacı yaklaşım Motivasyon – etkileşim – duyuşsal alan Oyunların öğrenme üzerindeki etkisi
3 Almanca Öğretiminde Oyunların Rolü Dil edinimi ve iletişimsel yaklaşım Oyunların dört temel beceriye katkısı Almanca sınıflarında oyun kullanım örnekleri
4 Kelime Öğretiminde Oyunlar (Wortschatzspiele) Hafıza oyunları Eşleştirme, kart oyunları Kelime yarışmaları Uygulama: Kelime oyunu tasarlama
5 Dilbilgisi Öğretiminde Oyunlar (Grammatikspiele) Hızlı tekrar oyunları Yapı pekiştirme oyunları Oyunlaştırılmış alıştırmalar Uygulama: Bir dilbilgisi oyunu geliştirme
6 Dinleme ve Konuşma Becerileri İçin Oyunlar Rol yapma (Rollenspiele) Hikâye tamamlama oyunları “Soru-cevap zinciri” gibi iletişim oyunları Küçük grup uygulamaları
7 Okuma ve Yazma Becerileri İçin Oyunlar Metin temelli oyunlar Yaratıcı yazma oyunları Okuma-yarışma etkinlikleri Uygulamalı çalışma
8 Dijital Oyunlar ve Çevrim İçi Araçlar Kahoot, Quizizz, Wordwall vb. araçlar Dijital oyunda değerlendirme Öğrencilerin kendi mini dijital oyunlarını hazırlaması
9 ARA SINAV
10 Yaratıcı Drama ve Rol Oyunları Drama teknikleri Almanca sınıflarında drama uygulama ilkeleri Grup etkinlikleri: mini skeç hazırlama
11 Grup Oyunları, Yarışmalar ve Takım Çalışması Grup dinamikleri İşbirlikçi oyunlar Sınıf içi mini turnuva uygulaması Oyun yönetimi ve moderasyon
12 Oyun Tasarlama İlkeleri Bir oyunun bileşenleri Yaş/Seviye uyarlaması Kurgu, kurallar ve materyal tasarımı Her grubun kendi oyun projesine başlaması
13 Ders Planına Oyun Entegrasyonu Hedef belirleme Beceri temelli planlama Oyun–ders akışı uyumu Öğrencilerin kendi ders planlarını hazırlaması
14 Oyun Temelli Değerlendirme ve Ölçme Biçimlendirici değerlendirme Performans görevleri Rubrik hazırlama Gözlem formlarıyla oyun analizleri
15 Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme Öğrencilerin tasarladıkları oyunların sınıf içinde uygulanması Geri bildirim Dersin genel değerlendirmesi Öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi