Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Fatma Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersin amacı, öğrencilerin; Çocuk ve Gençlik yazınının yaşamdaki ve eğitimdeki yerini, Türkiye’deki tarihçesini, masalların yanı sıra öykü, roman, şiir, tiyatro, deneme, gezi vb. türlerin özelliklerini, Çocuk ve Gençlik kitaplarını değerlendirme ölçütlerini kavraması, bu alanda ürün veren ülkemiz yazarlarının ve bu alanda yazılan yapıtları tanımaları; dünya edebiyatından örneklerle ülkemiz edebiyatından bazı örnekleri karşılaştırabilmeleri dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

DR.ÖĞR.ÜYESİ FATMA ALTUN

Dersin Amacı

Öğrenci merkezli, eylemsel ve üretime dayalı öğrenme etkinliklerin yapılması planlanmaktadır. Öğrencilerin birbirleriyle etkileşimde oldukları, yaparak öğrendikleri, öğrendiklerini pratiğe dönüştürebildikleri öğrenme etkinlikleri kullanılacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı tanımı
2 Dünya Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
3 Almanya’da Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
4 Önemli yazarlar ve eserlerinin incelenmesi
5 Türkiye’ de Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
6 Çeşitli yazarların ve eserlerinin incelenmesi
7 Almanya’da ve Türkiye’de Çocuk ve Gençlik Edebiyatının yeri ve önemi
8 Çocuk ve Gençlik Edebiyatında tercih edilen edebi türler
9 ARA SINAV
10 Karşılaştırmalı edebiyat biliminde yöntem
11 Metin çözümleme inceleme yöntemleri
12 Türk – Alman Çocuk ve Gençlik Edebiyatı eserlerinin karşılaştırılması
13 Çeşitli eserlerin yapısal, içeriksel, üslupsal açıdan incelenmesi ve karşılaştırılması
14 Çeşitli eserlerin yapısal, içeriksel, üslupsal açıdan incelenmesi ve karşılaştırılması
15 Çeşitli eserlerin yapısal, içeriksel, üslupsal açıdan incelenmesi ve karşılaştırılması