| 1 |
Dersin Tanıtımı ve Dramatik Türlere Giriş
Dersin kapsamı, hedefleri, beklentiler
Dramatik türlerin genel tanımı
Almanca öğretiminde drama kullanımına giriş |
|
|
|
| 2 |
Drama ve Yabancı Dil Öğretiminin Kuramsal Temelleri
Dil edinim teorileri
İletişimsel yaklaşım – drama ilişkisi
Öğrenen motivasyonu ve drama |
|
|
|
| 3 |
Dramatik Türlerin Sınıflandırılması
Rol oynama
Skeç
Diyalog
Doğaçlama
Tek perdelik oyun |
|
|
|
| 4 |
ol Oynama (Rollenspiel) Teknikleri
Rol alma – rol değiştirme
Diyalog yapılandırma
Basit rol oyunları örnekleri
Uygulama: A1-A2 düzeyi rol oyunu |
|
|
|
| 5 |
Doğaçlama (Improvisation) Teknikleri
Spontane konuşma
Dil akıcılığına etkisi
Grup doğaçlama etkinlikleri
Öğrenci uygulamaları |
|
|
|
| 6 |
Skeç ve Kısa Sahnelemeler
Mini sahne yazımı
Almanca kısa metinlerde sahneleme
Sınıf içi performans uygulamaları |
|
|
|
| 7 |
Drama ile Telaffuz, Vurgu ve Tonlama Çalışmaları
Artikülasyon oyunları
Seslendirme egzersizleri
Almanca telaffuz için drama temelli teknikler |
|
|
|
| 8 |
Drama ile Konuşma ve Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesi
İletişim odaklı sahnelemeler
Diyalog genişletme
Öğrencilerin mini performansları |
|
|
|
| 9 |
ARA SINAV |
|
|
|
| 10 |
Okuma ve Yazma Becerilerinde Drama Kullanımı
Metinlerden sahne uyarlama
Rol içinde yazma
Kısa oyun yazım çalışmaları |
|
|
|
| 11 |
Yaratıcı Drama Teknikleri
Donuk imge
Drama çemberi
Rol duvarı
Grup içi yaratıcı drama uygulamaları |
|
|
|
| 12 |
Almanca Metinlerden Sahneler Oluşturma
Masal, fıkra, efsane, kısa öykü uyarlamaları
Metin çözümleme
Sahneye dönüştürme uygulamaları |
|
|
|
| 13 |
Drama Etkinlikleri İçin Materyal ve Ders Planı Hazırlama
Materyal tasarımı
Ders planına drama entegrasyonu
Öğrencilerin kendi etkinliklerini hazırlaması |
|
|
|
| 14 |
Drama Temelli Ölçme ve Değerlendirme
Performans değerlendirme ölçütleri
Rubrik hazırlama
Gözlem ve dönüt teknikleri |
|
|
|
| 15 |
Öğrenci Sahnelemeleri ve Genel Değerlendirme
Öğrenci gruplarının kendi sahne çalışmalarını sınıfta sunması
Geri bildirim
Ders genel değerlendirmesi |
|
|
|