Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Fatma Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schewe, M. (1993). Fremdsprache inszenieren: Zur Fundierung einer dramapädagogischen Lehr- und Lernpraxis. Frankfurt am Main: Peter Lang. Even, S. (2003). Drama Grammatik: Dramapädagogische Ansätze für den Grammatikunterricht Deutsch als Fremdsprache. München: Iudicium. Kessler, D. (2010). Dramapädagogik im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr Verlag. Wagner, B. J. (1998). Educational Drama and Language Arts. London: Heinemann.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini şu konular oluşturmaktadır: Dramatik türlere giriş: drama, rol oynama, skeç, tek perdelik oyun, diyalog Yabancı dil öğretiminde dramatik türlerin kuramsal temelleri İletişimsel yaklaşım ve drama ilişkisi Almanca derslerinde drama temelli etkinliklerin işlevi Sözlü iletişim becerilerini geliştirmede dramatik teknikler Telaffuz, vurgu ve tonlama çalışmaları için drama uygulamaları Okuma-yazma becerilerinde dramatik türlerden yararlanma Yaratıcı drama teknikleri (donuk imge, doğaçlama, rol içinde yazma vb.) Küçük sahneleme çalışmaları: kısa oyun ve skeç uyarlamaları Almanca metinlerden sahne uyarlaması yapma Sınıf yönetimi ve drama etkinlikleri: hazırlık, ısınma, kapanış çalışmaları Dil öğretiminde drama materyallerinin hazırlanması Drama temelli ölçme ve değerlendirme yöntemleri Öğrenci performansları ve sınıf içi örnek drama uygulamaları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde dramatik türlerin (örneğin drama, rol oynama, diyaloglar, skeçler, küçük sahneleme çalışmaları) pedagojik kullanımını tanıtmak; öğrencilerin bu türleri dil öğretim sürecine etkili biçimde entegre edebilme becerilerini geliştirmektir. Ders kapsamında öğrenciler, dramatik türlerin iletişimsel yöntemle ilişkisini kavrar, sınıf içi etkileşimi artırmak için uygun türleri seçer, drama temelli etkinlikler tasarlar ve Almanca dil becerilerini destekleyen yaratıcı sahneleme tekniklerini uygulama yeterliğine ulaşır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı ve Dramatik Türlere Giriş Dersin kapsamı, hedefleri, beklentiler Dramatik türlerin genel tanımı Almanca öğretiminde drama kullanımına giriş
2 Drama ve Yabancı Dil Öğretiminin Kuramsal Temelleri Dil edinim teorileri İletişimsel yaklaşım – drama ilişkisi Öğrenen motivasyonu ve drama
3 Dramatik Türlerin Sınıflandırılması Rol oynama Skeç Diyalog Doğaçlama Tek perdelik oyun
4 ol Oynama (Rollenspiel) Teknikleri Rol alma – rol değiştirme Diyalog yapılandırma Basit rol oyunları örnekleri Uygulama: A1-A2 düzeyi rol oyunu
5 Doğaçlama (Improvisation) Teknikleri Spontane konuşma Dil akıcılığına etkisi Grup doğaçlama etkinlikleri Öğrenci uygulamaları
6 Skeç ve Kısa Sahnelemeler Mini sahne yazımı Almanca kısa metinlerde sahneleme Sınıf içi performans uygulamaları
7 Drama ile Telaffuz, Vurgu ve Tonlama Çalışmaları Artikülasyon oyunları Seslendirme egzersizleri Almanca telaffuz için drama temelli teknikler
8 Drama ile Konuşma ve Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesi İletişim odaklı sahnelemeler Diyalog genişletme Öğrencilerin mini performansları
9 ARA SINAV
10 Okuma ve Yazma Becerilerinde Drama Kullanımı Metinlerden sahne uyarlama Rol içinde yazma Kısa oyun yazım çalışmaları
11 Yaratıcı Drama Teknikleri Donuk imge Drama çemberi Rol duvarı Grup içi yaratıcı drama uygulamaları
12 Almanca Metinlerden Sahneler Oluşturma Masal, fıkra, efsane, kısa öykü uyarlamaları Metin çözümleme Sahneye dönüştürme uygulamaları
13 Drama Etkinlikleri İçin Materyal ve Ders Planı Hazırlama Materyal tasarımı Ders planına drama entegrasyonu Öğrencilerin kendi etkinliklerini hazırlaması
14 Drama Temelli Ölçme ve Değerlendirme Performans değerlendirme ölçütleri Rubrik hazırlama Gözlem ve dönüt teknikleri
15 Öğrenci Sahnelemeleri ve Genel Değerlendirme Öğrenci gruplarının kendi sahne çalışmalarını sınıfta sunması Geri bildirim Ders genel değerlendirmesi