Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bennett, M. J. (1998) Basic Concepts of Intercultural Communication. London: Intercultural Press
Bolton, K. and H. Kwok. (1992). Sociolinguistics Today: International Perspectives. London: Routledge.
Chambers, J.K. (1995). Sociolinguistic Theory. Oxford: Basil Blackwell
Corbett, J. (2003) An Intercultural Approach to ELT. New York: Multilingual Matters
Coulmas, F. (1996). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford. Basil Blackwell.
Damen, L. (1987). Culture Learning: The fifth Dimension in the Language Classroom. California: Addison-Wesley.
Fasold, R. (1984). The Sociolinguistics of Society. Introduction to Sociolinguistics I Oxford: Basil Blackwell.
Fasold, R. (1987). The Sociolinguistics of Language: Introduction to Sociolinguistics II. Oxford, Blackwell.
Hofstede, G. J., Pedersen, P. B. & Hofstede, G. (2002). Exploring Culture. London: Intercultural Press
Hudson, R. (1993). Sociolinguistics. Cambridge: CUP
Loveday, L. (1995). The Sociolinguistics of Learning and Using a Non-native Language. Oxford: Pergamon Pub.
Spolsky, B. (1998). Sociolinguistics. Hong Kong: OUP
Valdes, J. M. (1986). Culture Bound: Bridging the Cultural Gap in Language Teaching. Cambridge: CUP
Wardhaugh, R. (1992). An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Dersin İçeriği
Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması.
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere dil öğretiminin sosyokültürel boyutlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, dil öğretiminde kültürün rolü, kültürel farklılıklar, kültürlerarası iletişim, cinsiyet, sosyal normlar, gelenekler ve bunların etkileri, kültürün dil sınıflarına entegre edilme yolları ve kültürel farkındalık ile ilgili konuları ele almaktadır.