Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deren Başak Akman Yeşilel *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bennett, M. J. (1998) Basic Concepts of Intercultural Communication. London: Intercultural Press Bolton, K. and H. Kwok. (1992). Sociolinguistics Today: International Perspectives. London: Routledge. Chambers, J.K. (1995). Sociolinguistic Theory. Oxford: Basil Blackwell Corbett, J. (2003) An Intercultural Approach to ELT. New York: Multilingual Matters Coulmas, F. (1996). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford. Basil Blackwell. Damen, L. (1987). Culture Learning: The fifth Dimension in the Language Classroom. California: Addison-Wesley. Fasold, R. (1984). The Sociolinguistics of Society. Introduction to Sociolinguistics I Oxford: Basil Blackwell. Fasold, R. (1987). The Sociolinguistics of Language: Introduction to Sociolinguistics II. Oxford, Blackwell. Hofstede, G. J., Pedersen, P. B. & Hofstede, G. (2002). Exploring Culture. London: Intercultural Press Hudson, R. (1993). Sociolinguistics. Cambridge: CUP Loveday, L. (1995). The Sociolinguistics of Learning and Using a Non-native Language. Oxford: Pergamon Pub. Spolsky, B. (1998). Sociolinguistics. Hong Kong: OUP Valdes, J. M. (1986). Culture Bound: Bridging the Cultural Gap in Language Teaching. Cambridge: CUP Wardhaugh, R. (1992). An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.

Dersin İçeriği

Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması.

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere dil öğretiminin sosyokültürel boyutlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, dil öğretiminde kültürün rolü, kültürel farklılıklar, kültürlerarası iletişim, cinsiyet, sosyal normlar, gelenekler ve bunların etkileri, kültürün dil sınıflarına entegre edilme yolları ve kültürel farkındalık ile ilgili konuları ele almaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı Kültürün Tanımları
2 Kültür ve kültürle ilgili kavramlar (Kültürel farkındalık, stereotip, ön yargı vb.)
3 Kültürün özellikleri ve işlevleri
4 Kültür modelleri (Soğan modeli, buzdağı modeli)
5 Ulusal kültürlerin boyutları
6 dil öğretimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların sosyokültürel boyutları
7 Dil-kültüe ilişkisi (Sapir-Whorf hipotezi)
8 Dil-Kültür İlişkisi- Vygotky'nin sosyokültürel teorisi
9 SINAV HAFTASI
10 sözsüz iletişimin dil öğrenmedeki rolü
11 Kültürlerarası İletişim
12 Müfredatta ve dil öğretim kitaplarında kültürün yeri
13 Dil, kültür ve cinsiyet ilişkisi
14 Çok dilli ve ve çok kültürlü sınıflar
15 21. yüzyılda dijital teknolojilerin kültür öğretiminde kullanımı