Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hung-chun Wang & Cheryl Wei-yu Chen (2020) Learning English from YouTubers: English L2 learners’ self-regulated language learning on YouTube, Innovation in Language Learning and Teaching, 14:4, 333-346, DOI: 10.1080/17501229.2019.1607356
2. Fan Su & Di Zou (2020) Technology-enhanced collaborative language learning: theoretical foundations, technologies, and implications, Computer Assisted Language Learning, DOI: 10.1080/09588221.2020.1831545
3. Janet Ho (2020) Gamifying the flipped classroom: how to motivate Chinese ESL learners?, Innovation in Language Learning and Teaching, 14:5, 421-435, DOI: 10.1080/17501229.2019.1614185
4-Yan Chen, Thomas J. Smith, Cindy S. York & Hayley J. Mayall (2020) Google Earth Virtual Reality and expository writing for young English Learners from a Funds of Knowledge perspective, Computer Assisted Language Learning, 33:1-2, 1-25, DOI: 10.1080/09588221.2018.1544151
5- Emily Edwards & Anne Burns (2016) Action research to support teachers’ classroom materials development, Innovation in Language Learning and Teaching, 10:2, 106-120, DOI: 10.1080/17501229.2015.1090995
6. Mohammed Abdullah Alharbi (2020) Exploring the potential of Google Doc in facilitating innovative teaching and learning practices in an EFL writing course, Innovation in Language Learning and Teaching, 14:3, 227-242, DOI: 10.1080/17501229.2019.1572157
7.Panagiotis Kosmas & Panayiotis Zaphiris (2020) Words in action: investigating students’ language acquisition and emotional performance through embodied learning, Innovation in Language Learning and Teaching, 14:4, 317-332, DOI: 10.1080/17501229.2019.1607355
8.Bethan Hulse & Allan Owens (2019) Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice, Innovation in Language Learning and Teaching, 13:1, 17-30, DOI: 10.1080/17501229.2017.1281928
9. Elina Tergujeff, Mikko Kuronen & Maria Kautonen (2020) Kazoo training for L2 pronunciation practice and reduced foreign accentedness?, Innovation in Language Learning and Teaching, 14:3, 290-302, DOI: 10.1080/17501229.2019.1586908
10.Aroline E. Seibert Hanson & Christina M. Brown (2020) Enhancing L2 learning through a mobile assisted spaced-repetition tool: an effective but bitter pill?, Computer Assisted Language Learning, 33:1-2, 133-155, DOI: 10.1080/09588221.2018.1552975
11. Yufen Hsieh (2020) Effects of video captioning on EFL vocabulary learning and listening comprehension, Computer Assisted Language Learning, 33:5-6, 567-589, DOI: 10.1080/09588221.2019.1577898
Dersin İçeriği
Yabancı Dil Öğretiminde Yenilikçi Uygulamalar (Yüksek Lisans Dersi), son yıllarda yabancı dil öğretiminde kullanılan teknoloji destekli yaklaşım, yöntem, teknik ve materyalleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, geleneksel uygulamaların planlanarak ya da yönetilerek değiştirilmesi süreci olarak tanımlanan inovasyonun yabancı dil öğretimi sürecindeki etkileri, dünyada ve Türkiye'de yenilikçi uygulamalar ve bunların yabancı dil öğretiminde yabancı dil öğrenme başarısı ve motivasyonu üzerindeki etkileri araştırılmakta ve tartışılmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin ana hedefleri şunlardır;
-Yabancı dil öğretiminde yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojik uygulamalar konusunda farkındalık yaratmak,
-Yabancı dil öğretiminde mevcut yöntem ve tekniklerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve tartışılması,
-Küresel ve yenilikçi uygulamalar ile bunların Türkiye'de ve dünyada yabancı dil öğretimi üzerindeki etkilerini araştırmak.