Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Emrah Ekmekçi *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. Kerr, W. A., Hall, H. K., & Kozub, S. A. (2002). Doing statistics with SPSS. London: Sage. Larson-Hall, J. (2010). A guide to doing statistics in second language research using SPSS. New York, NY, London: Routledge. Cronk, B. C (2020). How to use SPSS, Routledge

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistik uygulamaları, korelasyon, regresyon, güvenilirlik, geçerlik, bağımsız örneklem T-testleri, vb temel istatistik yöntemleri bulunmaktadır.

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitimi araştırmalarında yaygın olarak kullanılan temel istatistiksel analiz yöntemlerini tanıtmaktır. SPSS yazılımı yardımıyla uygulamalı olarak yürütülecek derste öğrencilerin yabancı dil eğitimi araştırma alanı ile ilgili akademik yayınlarda kullanılan istatistik yöntemleri yorumlayabilmeleri hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Introducing the course content Getting started
2 Preparing data for analysis; Entering and Modifying Data
3 Descriptive statistics; Normal distribution
4 Practice, feedback
5 Correlation; Pearson correlation coefficient
6 Establishing reliability and validity
7 Ramadan Feast
8 Mid-Term
9 Parametric Tests; Independent and paired samples t-tests & Cohen’s d effect size
10 Practice, feedback
11 Analysis of variances (ANOVA) and post-hoc tests
12 Practice, feedback
13 Nonparametric tests: Mann Whitney U-test, Wilcoxon test, and Kruskal Wallis H-test
14 Public Holiday
15 Practice, feedback Exploratory factor analysis (EFA)