Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tribe, M., Jana, R., Grosenick, U. (2006). New Media Art, Köln: Taschen.
Wardrip-Fruin, N., Nontfort, N. (2003). The New Media Reader, Cambridge: MIT Press.
Paul, C. (2003). Digital Art, London: Thames & Hudson World of Art.
Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney),
Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark),
Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu),
Dersin İçeriği
Yeni medya, bilgisayarların işlem gücü olmadan oluşturulamayacak veya kullanılamayacak olan ortamlara denir. Genellikle dijital olup kullanıcısına veya hedef kitlesine etkileşim olanağı sağlar. Yeni medyaya örnek olarak internet, web siteleri, video oyunları, CD-ROM ve DVD'ler sayılabilir. Yeni medya sanatı; dijital sanat, bilgisayar grafikleri, yeni medya teknolojileri, bilgisayar animasyonları, sanal sanat, İnternet sanatı, interaktif sanat, video oyunları, robotbilimi ve bioteknolojik sanat yöntemlerini kullanarak yapılan sanat eserlerini kapsayan bir sanat türüdür. Kitle iletişim araçlarının teknolojik gelişimi ve sanat ile bağı arasında çözümlemeler yapılarak geleçekci yeni bakış açıları kazandırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Etkileşimli multimedya enstalasyonları, sanal gerçeklik çevreleri ve web sanatı gibi dijital teknolojiler kullanarak yapılan işlerin çözümlemek. Tasarım, sanat ve teknoloji ilişkisi irdelemek.Yeni medya sanatının kuramsal boyutu incelemek, güncel örnekler analiz etmek, yaratıcı uygulamalar ortaya koymak.