Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Tomak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Krasner, Jon. (2013). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Focal Press, UK. 2) Krasner, Jon. (2004). Motion Graphic Design and Fine Art Animation: Principles and Practice, Focal Press, UK. 3) Curran, Steve. (2001). Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, Rockport Publisher. 4) Greene, DFavid. (2003). Motion Graphics, Rockport Publisher.

Dersin İçeriği

Bu derste, belirli bir düşünceyi iletmek, bir konu hakkında bilgilendirmek, açıklama yapmak ya da bir duyguyu aktarmak, ilgi uyandırmak ve dikkat çekmek için sesli ve hareketli metinlerin birlikteliğiyle oluşturulan bir animasyon olan hareketli medya ortamında tipografi hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olunması ve uygulama düzeyinde teknik beceri kazanılması; daha sonra filmlerin başlangıcında ya da sonunda içeriğin iletilmesinde olduğu kadar film jeneriklerinde, müzik videolarında, televizyon, açık hava (led ekranlı totem ve ilan panoları) ve internet reklamcılığında, halka açık toplu kamusal alanlarda ya da taşıtlarda (hafif raylı sistemlerde), bir konsepte bağlı kalınarak özgün, yaratıcı ve işlevsel bir proje oluşturulması gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste, belirli bir düşünceyi iletmek, bir konu hakkında bilgilendirmek, açıklama yapmak ya da bir duyguyu aktarmak, ilgi uyandırmak ve dikkat çekmek için sesli ve hareketli metinlerin birlikteliğiyle oluşturulan bir animasyon olan hareketli medya ortamında tipografi hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olunması ve uygulama düzeyinde teknik beceri kazanılması; daha sonra filmlerin başlangıcında ya da sonunda içeriğin iletilmesinde olduğu kadar film jeneriklerinde, müzik videolarında, televizyon, açık hava (led ekranlı totem ve ilan panoları) ve internet reklamcılığında, halka açık toplu kamusal alanlarda ya da taşıtlarda (hafif raylı sistemlerde), bir konsepte bağlı kalınarak özgün, yaratıcı ve işlevsel bir proje oluşturulması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem boyunca nasıl yürütüleceği açıklanarak hareketli medya ve tipografiye ilişkin tanımlar yapılır ve grafik tasarımda hareketli medya uygulamalarına ilişkin alan bilgisi güncellenir.
2 Sinema ve televizyon tarihinde hareketli grafiklerin evrimi, dünyadan ve Türkiye’den örnekler gösterilir.
3 Sinema ve televizyon tarihinde hareketli grafiklerin evrimi, dünyadan ve Türkiye’den örnekler gösterilmesine devam edilir.
4 Sözcüklerin (word as image) içerdiği anlamlar kapsamında çeşitli hareketli medya ortamlarında yayınlanmak üzere Adobe After Effects (Ae) ve/veya Adobe Premier (Pr) programları ile uygulamaları yapılır.
5 Bir ürüne/markaya/hizmete yönelik televizyon yayın akışında alt bant reklam uygulamaları ve storyboard hazırlıkları hakkında bilgi verilerek uygulamaya başlanır.
6 Bir ürüne/markaya/hizmete yönelik televizyon yayın akışında alt bant reklam uygulamaları ve storyboard hazırlıkları hakkında uygulamaya devam edilerek tamamlanır.
7 Bir ürüne/markaya/hizmete yönelik televizyon yayın akışında tam ekran reklam uygulamaları ve storyboard hazırlıkları hakkında bilgi verilerek uygulamaya başlanır.
8 Bir ürüne/markaya/hizmete yönelik televizyon yayın akışında tam ekran reklam uygulamalarına devam edilir.
9 Bir ürüne/markaya/hizmete yönelik televizyon yayın akışında tam ekran reklam uygulamalarına devam edilir ve tamamlanır.
10 Ara Sınav
11 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler geliştirilmesi için storyboard oluşturulmaya başlanır.
12 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler geliştirilmeye devam edilir.
13 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler geliştirilmeye devam edilir.
14 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler geliştirilmeye devam edilir.
15 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler geliştirilmeye devam edilir.
16 Ticari içerikli olmayan bir konsept/senaryo kapsamında tamamen özgün ve yaratıcı projeler tamamlanır ve döneme ilişkin genel bir tekrar ve değerlendirme yapılır.