Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Tarık Yazar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Brain P. Lawler, Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu, Alfa Yayınları, 2006 2. Soner Mazlum, Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, Gazi Kitabevi, 2006 3. Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. 4. Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım. 5. Ersoy, Necmettin. Semboller ve Yorumları. 6. Kılıç, Levent. Görüntü Estetiği. 7. Jean, Georges. Yazı İnsanlığın Belleği. 8. Gordon, B., Gordon, M., 2002. Dijital Graphic Design, London: Cambridge, Thames and Hudson Ltd. 9. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, Sayı:28, 2009, İst.

Dersin İçeriği

Bu ders, görsel Iiletişim tasarımının başlıca elemanlarını, kurum kimliğinin oluşum süreçlerinı, yaratıcı marka tasarımını, logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları ve tasarım araçlarının iletişimsel işlevlerini, tasarlama ve görsel iletişim faktörlerinin tanıtılmasını, temel bilgilerin verilmesi ve bir düşünce, olgu, mal ya da kuruluşun tanıtımına yönelik ögeler kullanılarak yaratıcı marka tasarımı konusunda uygulamaların yaptırılmasını içermektedir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kurum kimliğinin oluşum süreçlerinin öğrenciye aktarılması, yaratıcı marka tasarımı ile ilgili olarak görsel iletişim elemanlarını tanıtmak, markanın önemini kavratmak logo, antetli kağıtlar ve eşantiyon tasarımlarını inceleyerek bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet tanıtımına yönelik öğeleri kullanılarak proje üretiminin sağlanması. Aynı zamanda marka kimliği, kurumsal strateji, kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarının tanıtılması ve kurum kimliğinin günümüz rekabet koşulları içerisinde öneminin proje kapsamında tanıtılmasını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Grafik tasarım süreci hakkında bilgilendirme yapılır. Görsel iletişim ögeleri, yazı ve sembollerin önemi anlatılır.
2 Kurumsal kimlik çalışmalarının tanıtımı ve örnek kurumsal kimlik kılavuzu incelemeleri yapılır.
3 Kurumsal kimlik oluşturmada dikkat edilecek durumlar irdelenir.
4 Logo tasarımlarında dikkat edilecek durumlar ve çalışma örnekleri değerlendirilir.
5 Marka nedir? Marka çeşitleri, iyi bir markanın özellikleri, logo çeşitleri, logo tasarımında yeni trendler, başarılı logoların özellikleri ve örnekler üzerinde tartışma yapılır.
6 Kurumsal kimlik tasarımı için kurum, kuruluş ya da ürün seçimi, hakkında bilgi toplanır. Kurumsal inceleme ve araştırma yapılır. Dönem içi projesi için belirlenen kurum, kuruluş veya ürün için alternatif logo tasarımları geliştirilir.
7 Belirlenen kurum, kuruluş veya ürün için alternatif logo tasarımlarına devam edilir.
8 Belirlenen kurum ya da kuruluş için tasarlanan logo tasarımları üzerinde analizler yapılır. Belirlenen kurum ya da kuruluş için tasarlanan logo tasarımları üzerinde analizler yapılır.
9 Ara sınav /Uygulamaların değerlendirilmesi.
10 Belirlenen kurum ya da kuruluş için tasarlanan logo tasarımı tamamlanır.
11 Kurumsal kimlik çalışmaları bağlamında antetli kağıt uygulamalarına geçilir.
12 Antetli kağıt uygulamalarına devam edilir.
13 Eşantiyon tasarım uygulamalarına başlanır.
14 Eşantiyon tasarım uygulamalarına devam edilir.
15 Proje için kurumsal kimlik kılavuzu hazırlanır.
16 Yaratıcı marka tasarımı kapsamında yapılan kurumsal kimlik kılavuzu projesi tamamlanır ve genel değerlendirme yapılır.