Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Brain P. Lawler, Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu, Alfa Yayınları, 2006
2. Soner Mazlum, Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, Gazi Kitabevi, 2006
3. Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.
4. Becer, Emre. İletişim ve Grafik Tasarım.
5. Ersoy, Necmettin. Semboller ve Yorumları.
6. Kılıç, Levent. Görüntü Estetiği.
7. Jean, Georges. Yazı İnsanlığın Belleği.
8. Gordon, B., Gordon, M., 2002. Dijital Graphic Design, London: Cambridge, Thames and Hudson Ltd.
9. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, Sayı:28, 2009, İst.
Dersin İçeriği
Bu ders, görsel Iiletişim tasarımının başlıca elemanlarını, kurum kimliğinin oluşum süreçlerinı, yaratıcı marka tasarımını, logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları ve tasarım araçlarının iletişimsel işlevlerini, tasarlama ve görsel iletişim faktörlerinin tanıtılmasını, temel bilgilerin verilmesi ve bir düşünce, olgu, mal ya da kuruluşun tanıtımına yönelik ögeler kullanılarak yaratıcı marka tasarımı konusunda uygulamaların yaptırılmasını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kurum kimliğinin oluşum süreçlerinin öğrenciye aktarılması, yaratıcı marka tasarımı ile ilgili olarak görsel iletişim elemanlarını tanıtmak, markanın önemini kavratmak logo, antetli kağıtlar ve eşantiyon tasarımlarını inceleyerek bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet tanıtımına yönelik öğeleri kullanılarak proje üretiminin sağlanması. Aynı zamanda marka kimliği, kurumsal strateji, kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarının tanıtılması ve kurum kimliğinin günümüz rekabet koşulları içerisinde öneminin proje kapsamında tanıtılmasını sağlamaktır.