Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Elif Ünal Arş. Gör. Dr. Ayşe Arman Arş. Gör. Büşra Ertan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Lezak, M. D., Howieson, D. B., Bigler, E. D., & Tranel, D. (2012). *Neuropsychological Assessment* - Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2021). *Fundamentals of Human Neuropsychology* - Strauss, E., Sherman, E. M. S., & Spreen, O. (2006). *A Compendium of Neuropsychological Tests* - Additional materials: recent peer-reviewed articles, clinical case files, assessment scale manuals

Dersin İçeriği

Klinik nöropsikolojinin tarihsel gelişimi, beyin anatomisi ve işlevleri, frontal, temporal, parietal ve oksipital lob işlevleri, bellek, dikkat, yürütücü işlevler, afazi, apraksi, agnozi gibi bozukluklar, nöropsikolojik testler, travmatik beyin hasarı, demanslar ve klinik vaka incelemeleri.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, beyin-davranış ilişkilerini anlamaya yönelik temel nöropsikolojik yaklaşımları, değerlendirme araçlarını ve klinik uygulamaları tanıtarak, öğrencilerin bilişsel işlev bozukluklarını değerlendirme ve yorumlama yeterliklerini geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Klinik nöropsikolojiye giriş
2 Beyin anatomisi ve nörofizyolojiye giriş
3 Lobların işlevleri ve nöropsikolojik sonuçları
4 Bilişsel işlevler: dikkat ve bellek
5 Bilişsel işlevler: yürütücü işlevler
6 Ağrı, duygu ve davranış bozuklukları
7 Afazi, apraksi, agnozi
8 Nöropsikolojik testlerin sınıflandırılması
9 Mini Mental Test, Stroop Test, Bender Gestalt
10 Travmatik beyin hasarı
11 Demanslar ve ayırıcı tanı
12 Çocuklarda nöropsikolojik değerlendirme
13 Adli nöropsikolojiye giriş
14 Vaka tartışmaları ve raporlama
15 Genel tekrar ve değerlendirme