Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lewis R. BINFORD _ Constructing frames of reference: An analytical method for archaeological theory building using hunter-gatherer and environmental data sets; Robert J. BRAIDWOOD _ Tarihöncesi İnsan // Prehistoric Men; V. Gordon CHILDE _ Kendini Yaratan İnsan // Man Makes Himself; Michel FOUCAULT_Bilginin Arkeolojisi; Rene GIRARD_Kültürün Kökenleri; Ian HODDER _ Geçmişi Okumak: Arkeolojiyi Yorumlamada Güncel Yaklaşımlar // Reading the Past: Current Approaches to Interpreting Archaeology; Çatalhöyük Leoparın Öyküsü // The Leopard's Tale: Revealing the Mysteries of Çatalhöyük; Dolanıklık: İnsanlar ile Şeyler Arasındaki İlişkilerin Arkeolojisi // Entangled: An Archaeology of the Relationships between Humans and Things; Theory and Practice in Archaeology; Archaeological Theory Today; Nereye Gidiyoruz? İnsanların ve Nesnelerin Evrimi // Where Are We Heading? The Evolution of Humans and Things; John FRED & Ian HODDER _ Uygarlığın Doğuşunda Din; Julian HUXLEY _ Evolutionary Humanism; Bertrand RUSSELL _ İktidar; Din ile Bilim; James C. SCOTT _ Tahıla Karşı - İlk Devletlerin Derin Tarihi // Against the Grain: A Deep History of the Earliest States; Claude LÉVİ-STRAUSS _ Yapısal Antropoloji // Structural Anthropology; Yaban Düşünce // La Pensée sauvage; Mit ve Anlam // Myth and Meaning
Dersin İçeriği
Arkeoloji'nin temel yöntemlerini kuramsal kavramlarla eşleştirmek, materyal kültüre interdisipliner yaklaşımlarla farklı bir bakış açısı sunmak, dersin içeriğidir.
Dersin Amacı
Arkeoloji eğitiminde ve pratiğinde edinilmiş bilgilerin kuramsal tartışmalar üzerinden değerlendirilmesi, dersin amacıdır.