| 1 |
Giriş ve dersin tanıtımı psikomotor gelişimin tanımı, kapsamı ve önemi |
|
|
|
| 2 |
Psikomotor gelişimi etkileyen biyolojik, çevresel ve psikolojik faktörler |
|
|
|
| 3 |
Psikomotor gelişimle ilgili temel kavramlar: motor beceri, kontrol, öğrenme |
|
|
|
| 4 |
Psikomotor gelişim kuramları I: Gesell, Piaget ve diğer yaklaşımlar |
|
|
|
| 5 |
Psikomotor gelişim kuramları II: Gallahue’nun hareket gelişim modeli |
|
|
|
| 6 |
Motor gelişim evreleri: Refleksif hareketler ve temel hareketler dönemi |
|
|
|
| 7 |
Motor gelişim evreleri: Temel hareket becerilerinin gelişimi |
|
|
|
| 8 |
Yaşa bağlı motor beceri gelişimleri (bebeklikten ergenliğe) |
|
|
|
| 9 |
Ara sınav |
|
|
|
| 10 |
Motor gelişimde cinsiyet farklılıkları ve bireysel farklılıklar |
|
|
|
| 11 |
Psikomotor alanın taksonomisi: Simpson ve Harrow modelleri |
|
|
|
| 12 |
Psikomotor gelişimin değerlendirilmesi: Gözlem, test ve ölçme araçları |
|
|
|
| 13 |
Uygulama örnekleri: Eğitimde psikomotor becerilerin kazandırılması |
|
|
|
| 14 |
Genel tekrar |
|
|
|
| 15 |
Genel tekrar |
|
|
|
| 16 |
Final sınavı |
|
|
|