1 |
Giriş ve dersin tanıtımı psikomotor gelişimin tanımı, kapsamı ve önemi |
|
|
|
2 |
Psikomotor gelişimi etkileyen biyolojik, çevresel ve psikolojik faktörler |
|
|
|
3 |
Psikomotor gelişimle ilgili temel kavramlar: motor beceri, kontrol, öğrenme |
|
|
|
4 |
Psikomotor gelişim kuramları I: Gesell, Piaget ve diğer yaklaşımlar |
|
|
|
5 |
Psikomotor gelişim kuramları II: Gallahue’nun hareket gelişim modeli |
|
|
|
6 |
Motor gelişim evreleri: Refleksif hareketler ve temel hareketler dönemi |
|
|
|
7 |
Motor gelişim evreleri: Temel hareket becerilerinin gelişimi |
|
|
|
8 |
Yaşa bağlı motor beceri gelişimleri (bebeklikten ergenliğe) |
|
|
|
9 |
Ara sınav |
|
|
|
10 |
Motor gelişimde cinsiyet farklılıkları ve bireysel farklılıklar |
|
|
|
11 |
Psikomotor alanın taksonomisi: Simpson ve Harrow modelleri |
|
|
|
12 |
Psikomotor gelişimin değerlendirilmesi: Gözlem, test ve ölçme araçları |
|
|
|
13 |
Uygulama örnekleri: Eğitimde psikomotor becerilerin kazandırılması |
|
|
|
14 |
Genel tekrar |
|
|
|
15 |
Genel tekrar |
|
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
|