Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. • Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. • Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004. • Moissej Kagan, ESTETİK VE SANAT NOTLARI, (çev. Aziz Çalışlar), Karakalem Kitabevi, İzmir 2008. • İsmail Tunalı, ESTETİK, Remzi Kitabevi, İstanbul 1989. • Benedetto Croce, ESTETİK (ifade bilimi ve Genel Linguistik Olarak), Remzi Kitabevi, İstanbul 1989. • Gilbert Clark-Enra zimmerman, Teaching Talented Art Students, teacher Colloge Press, New York 2004.
Dersin İçeriği
Postmodern Estetik ve Sanat dersi; sonu “-izm” ile biten akımlar ile karakterize olan Modernizm’in sonrasında, sanat uslup ve anlayışlarının sergilediği istikrarsız bir genel kopuşun postmodernist eğilimleri içerikleştirmesine bir sanatsal niyet ve kutsiyet atfetme niyet ve maksadındaki estetik tahayyüllerin belli başlıklarda incelenmesi mümkün olabilmektedir. Özellikle “anti estetik, meta estetik, tekno estetik, data estetiği, tüketim estetiği, medya estetiği, kitsch estetiği gibi tematik niyetler ve kapsamlar ile ayrılabilen türlerin analitik yaklaşımlar ile incelenmesi, estetik türler arasındaki bağın ideolojik açılımlarının fark edilmesi, estetik eğitimi ve insan gerçeğinin çağcıl ekolojilerini, incelemektedir.
Dersin Amacı
Çağdaş sanat için dönemselleştirme belirleyeni olarak postmodernite, kapsam ve yönsemeleri bağlamında estetik genellemeleri ve tümellemeleri de biçimlendirmektedir. 21. Yüzyılın ikinci yarısından günümüze postmodern estetik nitelik ve başlıkların ilintili olduğu sosyal, ekonomik, politik, teknolojik ve pedagojik içeriklerin yansı bulduğu sanatsal üretim ve tüketim bağlamlarının incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.