Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Metin Eker *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. • Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. • Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004.

Dersin İçeriği

Çağdaş sanatsal Okuryazarlıklar dersi, geleneksel yöntemlere sahip sanat eleştirisini farklı bir metodoloji ile buluşturmak; sanat eleştirisi ile sanat felsefesini mevcut sanatsal anlayışlar ile nasıl tümleşik kılınabileceğinin incelenmesi; çağdaş sanatın yeni dil anlayışları ve yönseme ilintilerin analiz edebilmek; çağdaş sanatın yeni dinamiklerini bağlam içinde değerlendirebilmek; sanat, sanatçı, sanat anlayışı ve izleyicinin yeni etkileşim biçimlerini gözlemleyebilmek; Sanatsal yeni ekolojinin farklılıklarını ve sanatsal motivasyon tercihlerini irdelemek; sanatta bakış açısının çözümleme ve değerlendirme süreçlerindeki önemine ilişkin tespitler yapabilmek; ve vargılarını yargılara dönüştürebilecek birikim ve deneyim elde edebilmek, bu dersin içerikleri olarak sıralanabilir.

Dersin Amacı

Sanat eleştirisi ve sanat felsefesinin okuryazarlıklara dönüştürüldüğü çağdaş sanat süreçleri, sanat anlayışlarını, içinde geliştiği dinamikleri ve ekolojik yeni bağlamlarını etkileşimli ve interdisipliner yöntem ve yönelimlerle incelenmesi, çözümlenmesi ve değerlendirilmesi, bu dersin amacı olarak gösterilebilir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Geleneksel sanat eleştirisi yöntemlerinin incelenmesi
2 Sanat eleştirisi ve sanat felsefesi ilişkilerinde çağdaş sanata temas
3 Sanat eleştirisinin ve sanatsal okuryazarlığın çağdaş pedagojik kalıpları
4 Çağdaş sanatın yeni dil kodları ve yönsemeleri
5 Çağdaş sanatta sanat eseri, sanatçı ve izleyici konumlandırmaları
6 Çağdaş sanatın yeni ekolojisi ve dinamikleri
7 Modern-Postmodern ayrımında çağdaş sanatın yeni kodlamaları
8 Okuryazarlık yöntemleri
9 Ara Sınav
10 Çoklu okuryazarlıklar ve sanatsal anlayış müşterekleri
11 Sanatsal bakış açısı geliştirmede okuryazarlık donanımlarının gerekliliği
12 Sanat, sanatçı ve izleyici konumsallığına eleştirel bakış
13 Sanatsal donatılar ile okuryazarlık donatılarının müşterek bağlamı
14 Sanatsal vargılardan kişisel yargılara geçmede okuryazarlığın faydaları