| 1 |
Dikte kavramı, işitsel becerinin temelleri |
Basit perde tekrarları, temel makam duyum çalışmaları |
|
|
| 2 |
Uşşak makamı ve işitsel ayırt etme |
Kısa motif diktesi |
|
|
| 3 |
Hüseyni makamında seyir analizi |
Sofyan usûlü ile dikte |
|
|
| 4 |
Rast makamı ve karakteristik sesler |
4–6 ölçülük dikte |
|
|
| 5 |
Hicaz makam dörtlüsü & beşlisi |
Orta uzunlukta ezgi diktesi |
|
|
| 6 |
Usûl–ritim ilişkisi & dikteye etkisi |
8–12 ölçülük ezgi diktesi |
|
|
| 7 |
Aksak ritimler (Devr-i Hindî, Curcuna) |
Ritim odaklı dikte |
|
|
| 8 |
Yapay zekâ ile müzik işitimi:
– AI destekli dikte analiz araçları
– Makamsal ezgi çözümlemesinde yapay zekâ uygulamaları
– Müzik eğitiminde yapay zekâ etik ve pedagojik boyut |
– Yapay zekâ ile oluşturulan kısa ezgilerin diktesi
– Öğrencinin AI destekli geri bildirim alması
– AI ile makam tanıma denemeleri |
|
|
| 9 |
Segâh & Buselik duyum analizi |
Orta düzey dikte |
|
|
| 10 |
Orta uzunlukta ezgilerde frâz-cümle analizi |
12–16 ölçülük dikte |
|
|
| 11 |
Geçkili makamlarda (Hicaz–Hüseyni, Rast–Uşşak, Segâh–Hicaz) dikte stratejileriGeçkili makamlarda (Hicaz–Hüseyni, Rast–Uşşak, Segâh–Hicaz) dikte stratejileri |
Geçkili makamlarda 8–12 ölçülük dikteGeçkili makamlarda 8–12 ölçülük dikte |
|
|
| 12 |
Çalgısal pasaj diktesinde yaklaşım:farklı çalgı karakteristikleri |
Hızlı–orta tempolu çalgısal pasajlardan dikte |
|
|
| 13 |
Sözlü ezgilerde (türkü–şarkı–uzun hava) dikte yaklaşımları & tavır analizi |
Sözlü eser bölümünden dikte (makam + usûl + tavır ilişkili) |
|
|
| 14 |
Dönem sonu genel tekrar – Makam, usûl, geçki ve seyir bütünlüğü |
|
|
|
| 15 |
Dönem Genel Değerlendirmesi: Makamsal–Ritmik Yapıların Bütüncül Analizi ve Final Öncesi Kuramsal Özet |
|
|
|