Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Nursel Bolat *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2021, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akerson, F. (2019). Göstergebilime Giriş, İstanbul, Turkey: Bilge Kültür Sanat - Akyürek, E. (1995). Erwin Panofsky ve “İkonografi ve İkonoloji Üzerine”- Bilime Adanmış Bir Yaşam, İstanbul, Turkey: Afa Publication, 7-20.<br />Atabek, G.Ş. (2007). İletişim Çalışmalarında Göstergebilimsel Yöntem, Medya Metinleri Çözümleme, Der: G. Ş. Atabek, ve Ü. Atabek, Ankara, Turkey: Siyasal Kitabevi Publication.<br />Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri, (B. Vardar ve M. Rifat, Trans.) Ankara, Kültür Bakanlığı Publication.<br />Berger, J. (1999). Görme Biçimleri, (Y. Salman, Trans.), İstanbul, Turkey: Metis Publication. Dyer , G. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık., (N. Ö. Taşkıran, Trans.), İstanbul, Turkey: Beta Publication. Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları, Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar. İstanbul, <br />Turkey: Pinhan Publication. Rifat, M. (2005). 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuralları, İstanbul, Turkey: Yapı Kredi Publication.<br /><br />

Dersin İçeriği

Reklam kavramı, reklam iletişimi gibi kavramların öğretilmesinden sonra semiyotik kavramı öğretilmektedir. Bu kapsamda semiyotik alanında çalışan ünlü bilim insanları ve bunların geliştirdiği çözümleme yöntemleri incelenmektedir. Bu yöntemler ile reklamların görsel mesajlarına ulaşılmaktadır.

Dersin Amacı

Reklam iletişimde görsel anlatı metninin önemli olması nedeniyle göstergebilimsel çözümleme önemlidir. Dersin amacı görsel metinlerin en iyi biçimde okunmasını sağlayarak reklam iletişimini doğru sağlamaktır. Aynı zamanda reklam metinlerinin alt okumalarını yapmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklam kavramı
2 Reklam Dili
3 Metin Kavramı
4 Basılı reklam metinleri
5 İşitsel reklam metinleri
6 Görsel-işitsel reklam metinleri
7 Semiyotik Kavramı
8 Ara Sınav
9 Göstergebilimin temelleri: Ferdinand de Saussure
10 Göstergebilimin temelleri: Charles Sanders Peirce
11 Kuramların karışılaştırması
12 Göstergebilimsel çözümleme örnekleri
13 Kuramsal bağlamda yeniden okuma örnekleri
14 Kuramsal bağlamda yeniden okuma örnekleri
15 Final Sınavı