Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akerson, F. (2019). Göstergebilime Giriş, İstanbul, Turkey: Bilge Kültür Sanat - Akyürek, E. (1995). Erwin Panofsky ve “İkonografi ve İkonoloji Üzerine”- Bilime Adanmış Bir Yaşam, İstanbul, Turkey: Afa Publication, 7-20.<br />Atabek, G.Ş. (2007). İletişim Çalışmalarında Göstergebilimsel Yöntem, Medya Metinleri Çözümleme, Der: G. Ş. Atabek, ve Ü. Atabek, Ankara, Turkey: Siyasal Kitabevi Publication.<br />Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri, (B. Vardar ve M. Rifat, Trans.) Ankara, Kültür Bakanlığı Publication.<br />Berger, J. (1999). Görme Biçimleri, (Y. Salman, Trans.), İstanbul, Turkey: Metis Publication. Dyer , G. (2010). İletişim Olarak Reklamcılık., (N. Ö. Taşkıran, Trans.), İstanbul, Turkey: Beta Publication. Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları, Rönesans Sanatında İnsancıl Temalar. İstanbul, <br />Turkey: Pinhan Publication. Rifat, M. (2005). 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuralları, İstanbul, Turkey: Yapı Kredi Publication.<br /><br />
Dersin İçeriği
Reklam kavramı, reklam iletişimi gibi kavramların öğretilmesinden sonra semiyotik kavramı öğretilmektedir. Bu kapsamda semiyotik alanında çalışan ünlü bilim insanları ve bunların geliştirdiği çözümleme yöntemleri incelenmektedir. Bu yöntemler ile reklamların görsel mesajlarına ulaşılmaktadır.