Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Burcu Altıparmak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Altıparmak Burcu (2015). Kent Pazarlamasında İletişim Yönetimiyle Kentlilik Bilincinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Sosyal Silimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. - Braun, Eric (2008). City Marketing Towards An İntegrated Approach, Erasmus Research Institute Of Management (ERIM), Erasmus University Rotterdam. - Erkan Nihal E. (2014). Şehir Kavramlarının Yolculuğu, İdeal Kültür Yayınları, İstanbul. - Erkan, Rüstem (2010). Kentleşme ve Sosyal Değişme, Bilimadamı Yayınları, Ankara. - Insch, Andrea (2011). “Branding The City As An Attractive Place To Live”, in Dinnie, Keith (2011). City Branding, Teory And Cases, , Palgrave Macmillan Publisher, Pages: 8-14 - Kaypak, Şafak (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve ‘Marka Kentler”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, ss. 335-355. - Sezgin, Mete & Ünüvar, Şafak (2011). Yavaş Şehir: Sürdürülebilirlik ve Şehir Pazarlaması Ekseninde, Çizgi Kitabevi, Konya.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında kentleşme, kentlileşme ve kentlilik bilinci kavramlarını açıklanacak, kent imajı, kent kimliği, kent markası kavramları tanımlanacak, kent pazarlama karması incelenecektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kentte yaşayan insanların kente aidiyet duygularının gelişmişliği ile kentin gelişimi ve rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kentte yaşayan kişilerin bilinçlenmesinin kente kazandıracağı özellikler hakkında bilgi ve farkındalık yaratmak ve kentlilik bilincinin oluşturulmasında halkla ilişkiler ve iletişim çabalarının önem ve gerekliliğini vurgulamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tarihsel süreçte ilk kentlerden günümüze kentleşme tarihi
2 Tarihsel süreçte ilk kentlerden günümüze kentleşme tarihi.
3 Kentleşme ve kentlilik bilinci.
4 Kentlilik bilincinin oluşumuna etki eden faktörler.
5 Yerel Yönetimlerde iletişim ve halkla ilişkiler.
6 Yerel Yönetimlerde iletişim ve halkla ilişkiler.
7 Sürdürülebilir kentler, kentlilik bilinci ve iletişim.
8 Sürdürülebilir kentler, kentlilik bilinci ve iletişim.
9 Kent kimliği, kent markası ve kent imajı .
10 Kent pazarlaması kavramı, tarihi ve bileşenleri.
11 Kent pazarlaması, iletişim ve kentlilik bilinci.
12 Türkiye’den ve Dünya’dan kentlilik bilinci çalışmalarına örnekler.
13 Türkiye’den ve Dünya’dan kentlilik bilinci çalışmalarına örnekler.
14 Türkiye’den ve Dünya’dan kent pazarlaması çalışmalarına örnekler.
15 Öğrenci sunumları